Pleasures #wijvenweek

In deze hard en drukke wereld moet een mens zichzelf soms eens lekker verwennen. Iedereen doet dat op zijn manier. Niet zo lang geleden zweerde ik bij een dagje kuren in een saunacomplex. Maar de voorbije jaren werd het steeds moeilijker om daar tijd voor te vinden en nu met Flo weet ik niet of het er ooit nog van zal komen. Een hele dag voor mezelf, tja, met drie kinderen is dat hoe dan ook niet evident. Maar ik heb nog een paar opkikkertjes achter de hand.

1. Alcohol. Wijn, cava, champagne, aperol: jezelf zo zonder reden en zonder bezoek een glas uitschenken. Kan deugd doen, zegt de alcoholist in mij 😉
2. Een heet (echt heet) bad of douche. Niet zo goed voor het milieu (of voor mijn huid) maar wel zalig. Vooral ’s avonds kan ik daar echt van genieten.
3. Slapen. Als zelfstandige heb ik nooit gedaan. Meestal probeer ik tot 22 uur door te werken maar af en toe “trakteer” ik mezelf op een avondje vroeg in bed. Om negen uur onder de lakens met een goed boek en de dag nadien uitgerust opstaan. Heerlijk.
3. Lezen, van de wereld verdwijnen en iemand anders worden. I love it.
4. Feel good muziekje opleggen en dan luid meezingen. De hit van het moment is “Move like Jagger”. 3 minuten pauze, 3 minuten verstand op nul en ik ben een andere mens. Gelukkig hebben wij hier niet meteen inkijk. Het is vast geen gezicht.
5. Gebak. Rijsttaartje staat op nummer één. Tijdens mijn laatste zwangerschap werd het een dagelijks ritueel. Een appelflap gaat er ook altijd in.
6. Snoozen met een van mijn dochters. Drie tegelijkertijd is te veel van het goede. En zomaar blijven hangen in bed is meestal niet aan mij besteed. Maar in het weekend met eentje zo een beetje dollen in bed, vind ik echt geweldig.

Koopjes, shoppen, gezellige etentjes en reizen zijn natuurlijk ook altijd goed voor het gemoed maar dan klaagt mijn boekhouder (en krijg ik op lange termijn opnieuw meer stress).

9 gedachten over “Pleasures #wijvenweek”

Reageer