Geurprobleem

Een oud huis, het leek ons charmevoller en authentieker dan een nieuwbouwwoning. Een redelijk stukje grond en een beetje een modern en toch redelijk groot huis (gezien het aantal leden van ons gezin) leek bovendien niet echt betaalbaar. Maar werk dat je met zo een oud huis hebt, dat had ik echt nooit gedacht.

Ons huis was nochtans in een redelijke staat, zo op het eerste zicht. En echt lijken zijn er nog niet uit de kast gekomen. Toch is het altijd iets, van een slecht doorlopende leiding tot een kelder die op onmogelijke momenten plots toch lichtjes inloopt. En nu is het deel 135 van ons avontuur: en plotse geurprobleem.

Bob en ik hebben ons ontpopt toch heuse detectives: waar komt het vandaan? Ja, ik heb het gevonden (*35). Het is die kraan, de afloop van het afwasmachine, het is die ooster, die leiding, het is die oude verwarmingspijp, het is boven, beneden, op zolder, het begint na hevige regenval, na een warme dag, … En ja, het is bouwverlof waardoor het mogelijk nog even kan duren. Grr.

4 thoughts on “Geurprobleem”

  1. Lichtindeduisternis is me voor. Ik wilde net ook zeggen dat nieuwbouwhuizen ook van die kwaaltjes hebben. Ik woon ook in een oud huisje, maar weet dat het gras aan de overkant niet groener is, alles in acht genomen.

Reageer

