Iets zinvol

Tijdens mijn middagpauze botste ik toevallig (in De Morgen) op een artikel over de afdeling intensieve zorgen van het kinderziekenhuis van het UZ Gent. De nieuwswaarde van het stuk is beperkt maar een beetje emo kan ik wel smaken. Meer nog. Sinds ons avonturen met Flo voel ik mij erg betrokken bij dergelijke onderwerpen. Soms denk ik dat het hele gebeuren mijn kijk op het leven grondig heeft veranderd.

Ik heb een leuke job, echt waar. Foto’s maken, foto’s bekijken, de contacten, het bloggen, het entertainen, de resultaten, zelfs de naverwerking doe ik graag. En toch. Fotografie is leuk en creatief, maar is het ook zinvol? In een wereld vol doodzieke kinderen en eenzame bejaarden, vol armoede, conflicten en vervuiling, hou ik mij bezig met … mooi foto’s. Gelukkig werk ik nog voor de krant, de vierde macht. En er bestaan in onze maatschappij meer oppervlakkige jobs.

Voor een echte carrièreswitch is het een beetje laat. Thuis verricht ik al geregeld vrijwilligerswerk, van animator tot chauffeur, van verpleegster tot huis-tuin en keukenpsychologe. En toch…

7 gedachten over “Iets zinvol”

  1. ik kan me alleen maar aansluiten bij bovenstaande… en, misschien, dat je andere “nieuwe” kijk ook door gaat schemeren in je foto’s? en andere mensen nieuwe dingen laat zien?

  2. Excellent post. I was checking continuously this blog and I’m impressed! Very useful info specially the last part 🙂 I care for such information a lot. I was looking for this particular information for a long time. Thank you and good luck.

Reageer

