Greed

Door omstandigheden besloten we om toch niet naar het festival Tomorrowland te gaan. Toen we maanden geleden besloten om (te proberen om) kaarten te bestellen, wisten we al dat het een risico zou zijn. En dus namen we een annulatieverzekering. Mijn eerste idee was om de kaarten via de verzekering terug te geven. Toen ik er op de site niets over terugvond, mailde ik zelf naar de ticketdienst én naar Tomorrowland. Al snel bleek de annulatieverzeking zuiver boerenbedrog; zij raadden mij zelfs aan ze door te verkopen. Right. Dus zette ik mijn kaarten maar op 2dehands.be.

Onvoorstelbaar hoe snel en hoe veel mensen daar op reageerden. Ok, het festival was uitverkocht maar er zijn toch grenzen aan wat iets waard is, leek mij. Sommigen boden het dubbele van de aankoopprijs terwijl anderen mij kordaat zeiden dat ze “niet wilden meedoen aan die woekerprijzen.” Het is nooit mijn bedoeling geweest om winst te maken, en ik vond het dus ook een bizarre en zelfs tricky ervaring. Aan wie moest ik het nu verkopen? Aan de meest biedende? Maar mensen die bereid zijn om pakweg 500 euro te bieden voor 2 festivaltickets, daar scheelt toch iets mee niet? Zou ik zo mensen wel thuis uitnodigen? En ze een kopie meegeven van mijn paspoort?

Bovendien is het hele biedingssyteem een beetje vicieus. 2de hands.be is een vrije site. Iedereen kan er een profiel op aanmaken, en iedereen kan god weet wat bieden. Het verplicht niemand tot iets. De kaarten reserveren voor de hoogst biedende was een risico. Hij of zij kon er evengoed helemaal niet omkomen. Ik had ook helemaal geen zin om er veel energie in te steken. Hoeveel ik uiteindelijk voor mijn kaarten gekregen heb en aan wie ik ze verkocht heb, ga ik voor mezelf houden.Laten we zeggen dat ik geen geboren verkoopster ben en dat ik dus erg braaf ben gebleven 😉

Een gedachte over “Greed”

Reageer

