Home swap

Huisruil, het idee spreekt me al lang aan en niet alleen om financiële redenen. Ik vind het gewoon zo zonde om ons huis in de zomer voor een lange periode achter te laten. En hotels zijn leuk maar ergens “wonen” lijkt me gemakkelijker en authentieker. Maar hoe begin je aan zo een huisruil? Ik dacht eerst aan taxistop maar op hun site zag ik de bomen door het bos niet. Ok, het is leuk om een uitgebreid aanbod te hebben maar te veel is ook iets. Pagina’s vol kleine sleutel-op-de-deur huisje in America, in een of andere woonwijk: dat is nu niet meteen waar ik naar op zoek ben. Vliegen met vijf blijft hoe dan ook kostelijk. Het moet een beetje de moeite zijn.

En zo kwam ik terecht bij Love Home Swap. De site en het aanbod spraken me direct aan, én de eerste maand is gratis. Met een beetje geluk vind ik in die periode wel een paar kandidaten. Maar het eerste wat ik moest doen, was foto’s maken van ons eigen huis. Dat zou niet moeilijk moeten zijn maar het is vakantie, ook voor mijn poetsvrouw. De kinderen spelen, de hele dag overal. Alleen in de tuin lag het al vol speelgoed, fietsen, schoenen, ballen, handdoeken, enz.

Tja, een mens moet er iets voor over hebben. Les 1: home swappen vraagt tijd, in tegenstelling tot hotel boeken (dat kan ik echt heel snel). Ik schreef ons in, en zocht ook meteen zelf contact met een reeks mooie huizen. Geluk moet je een beetje afdwingen. Wachten is zelden een goede strategie. Een kwartier later kreeg ik al een antwoord terug. Ze waren geïnteresseerd. Joehoeee ! Ok het is niet voor meteen maar ik voelde toch golf van puberale opwindingen. Les 2: Home swappen is spannend. Het lijkt een beetje op daten. Je moet jezelf (of eerder je huis) een beetje verkopen en dan maar hopen dat je “touche” hebt.

Ondertussen hebben we al 3 positieve reacties, waarvan ik twee echt goed zie zitten: eentje uit America en eentje uit Kenya. Wordt vervolgd …

3 gedachten over “Home swap”

  1. Wahhh zo tof!!! Ik heb het al één keertje gedaan (een jeugdvriendin en haar gezin wisselden met een gezin uit San Fransico): was SUPER tof!!! Benieuwd naar jullie verhalen en avonturen, waar dan ook!

  2. Hey An
    de tickets zijn wat duurder maar huis en auto voor je beschikbaar in Tanzania – periode overeen te komen? Desnoods een optie voor volgend jaar?
    Kijk ook eens op Intervac, Servas of 5W
    Sofie

Reageer

