Groot bed

Toen ik zondag om middernacht thuis kwam, van het werk, lag Flo nog wakker. Onze ontsnappingsprinses slaapt tegenwoordig een zo een reistentje, met een extra slotje op de rits. “Als je nu flink en braaf bent, haal ik je uit je tent en mag je misschien in het grote bed slapen.” Het moest er vroeg of laat van komen, dacht ik. Het was het proberen waard. Daddy verklaarde me zot maar ja hoor, na amper een paar minuutjes lag ze te slapen. Toegeven: we hebben sinds dit weekend de siësta’s afgeschaft, met oog op 1 september. De avonden nadien liepen iets minder gesmeerd maar ze heeft toch telkens in het grote bed geslapen.

Oh man, wat kijk ik uit naar hét moment dat mijn drie rebels allemaal 1. ’s nachts doorslapen 2. geen pampers meer nodig hebben 3. zelfstandig kunnen eten zonder zich te beschilderen 4. geen middagdutjes meer en 5. in een groot bed slapen zodat ze ’s morgens helemaal alleen kunnen opstaan. Dat ze het eerste uur van hun dag (en het laatste uur van mijn nacht) als zombies voor televisie hangen, zal mij echt een worst wezen. En ja, ik zal die echte babymomentjes ooit misschien wel missen. Maar voorlopig zweer ik bij vooruitgang.

Het einde van de korte en gebroken nachten is in zicht. Jihhaaa 😉

Een gedachte over “Groot bed”

Reageer

