Rommelmarkt

Mijn mama liet na haar overlijden een huis vol gerief achter. Weggooien vond ik zonde en opkopers zijn zo onpersoonlijk. Ik kon onmogelijk alles meenemen en dus besloten Bob en ik om ons in te schrijven voor een rommelmarkt. Het leek mijn kers vers lief toen een raar idee maar hij kreeg al snel de smaak te pakken. Dat kopen en verkopen, onderhandelen, dolen en kletsen: Bob is een geboren verkoper.

Mijn doel was om zo snel mogelijk zo veel mogelijk gerief te versassen. Maar mijn verkoper kan er maar geen genoeg van krijgen. Na de inboedel van mijn ouders is nu ook die van mijn schoonouders aan de beurt, en zelf verzamelen we ook nog veel brol.

Dus rommelmarkten we sindsdien ieder jaar, liefst op een populaire en gezellige markt. Bij vorige edities stonden we telkens op de jaarmarkt van het Prinsenhof. Dit jaar zijn ze er aan het werken en moesten we verhuizen naar het patershol. Jaren geleden kon je op het laatste moment nog inschrijven en je plaatsje zelf kiezen. Ondertussen wil blijkbaar iedereen af van zijn rommel en is het lobbyen bij de dekenij.

Nu zondag staan we in een zijstraat van het patershol, in het Drongenhof (straatje waar de fietser inrijdt, nummer 34). Kom zeker eens langs. Het wordt vast erg gezellig. De blauwe kiosk maar dan gratis 😉 Mijn marktkramer zorgt voor een aperitiefje en ondertussen verleidt hij tot het kopen van één van mijn leesboeken (allemaal recente en spotgoedkoop), afgedankt speelgoed of andere rommel 😉 Iedereen welkom!

Een gedachte over “Rommelmarkt”

  1. Ik ken nog wel wat mensen die op rommelmarkten gaan staan en daar een leuke hobby aan hebben. Binnenkort is hier in Mechelen een grote rommelmarkt in het begijnhof, straten vol met snuisterijen en een tent met een hapje en een drankje, steeds een gezellige sfeer. Als ik op die dag thuis ben ga ik er zeker nog eens een kijkje nemen al was het maar voor de gezelligheid. Lijkt mij wel een leuke hobby 😉

Reageer

