3 jaar geleden

Zaterdag verjaart mijn kleine prinses. De voorbije maanden zijn zwaar geweest, waardoor haar verjaardag een extra emotionele lading krijgt. Flo kwam er uit als een stevige baby. De boorlingenfase heeft ze gewoon overgeslaan. En ook nadien is ze altijd een gemakkelijk en gezond kindje geweest; tot 1 januari 2012. Een datum die ik nooit meer ga vergeten.

Van “met Flo alles super goed” evolueerden we in korte tijd naar “de vooruitzichten zien er niet goed uit’. Even leek het er op dat we Flo zouden verliezen, of toch zeker de Flo die we kenden. Ik weet nog hoe kwetsend ik oude foto’s van haar vond. Ze zag er zo vrolijk en zo gezond uit. “Bent u zeker?”, vroeg ik nog aan de neuroloog. Geneeskunde is geen exacte wetenschap. Ik bleef hopen op een wonder, zoals veel ouders in onze situatie waarschijnlijk. En wij hadden geluk; ” oerchance” zoals ze zeggen.

Ondertussen zijn we maanden verder en ziet de situatie er een stuk rooskleuriger uit. To hell and back, ook voor Flo. Mijn lieve kleine schat heeft een lastige paar lastige maanden achter de rug maar ze is terug. Met haar prachtige deugenietelachje blaast ze morgen drie kaarsje uit. Ik ben zo onvoorstelbaar blij en trots.

8 thoughts on “3 jaar geleden”

  1. Een dikke proficiat aan de ‘grote’ kleine Flo! Ook wij hebben oerchance gehad met onze dochter Noor. Het verandert een mens … . Bedankt dat ik uw blog mag volgen. Het is ongelooflijk tof. Ik vind je een toffe madam! Groetjes, Mien.

  2. hej an, een heel dikke verjaardagszoen voor dat kleine grote spook! 🙂
    oerchance ja, maar de maanden vooraf laten bij mama en papa toch hun sporen na…
    geniet van die mooie meid, dat je haar terug hebt, dat ze speelt en zingt en lacht, …
    ik ben ontzettend blij voor jullie. x

Reageer

