Zwemles

Ze is er aan toe en dus gaan we er voor. Zo eenvoudig is het. Het leven mag wat mij betreft goed vooruitgaan. Ik hoef daar geen maanden over na te denken. En dankzij het internet zit er tussen idee en uitwerking ook eindeloze zoektocht. Via via liep een beetje moeilijk en daarom zocht ik verder via google. na vijf minuten vond ik een advertentie van een zwemjuf uit Evergem. Twee sms’jes later hadden we een afspraak en ondertussen heeft Nina haar eerste les achter de rug.

Het internet is altijd een beetje een gok. Het meisje bleek lief, enthousiast en professioneel. Zelfs ik heb een paar dingen bijgeleerd: kinderen die kunnen fietsen zijn ook klaar om te leren zwemmen (en omgekeerd). Bandjes duwen je kind in een verkeerde houding. Blokjes zijn beter. En nu ken ik ook het verband tussen “potlood”, “kikker”,”vliegtuig”. Hoera 😉

3 gedachten over “Zwemles”

  1. ooo fietsen en zwemmen? dat wist ik niet

    ik vind ’t belangrijkste bij zwemmen dat kinderen NIET bang zijn… want dat zorgt voor spanning en dan zakken ze precies naar de bodem 😉

    succes nina!

  2. 🙂 Hier is het “kikker”, “open”, “toe” en “schiet”! met de armen… Na de zwemlessen zwom Gaëlle ook het liefst met de blokjes om haar middel en blijkbaar heeft ze op die manier haar bewegingen zelf verder goed geoefend hier thuis zodat ze nu zonder kan!

Reageer

