Rosabag

De binnenvakjes waren al even kapot en toen gaf de rits van mijn fotorugzak het ook op. Tijd voor een nieuwe fototas. Mijn oude rugzak heb ik jaren geleden gekocht in de Fnac, of all places. Goedkoop, merkloos en degelijk. Het ding is zijn geld meer dan waard geweest. Enige nadeel: fototassen zijn vaal vreselijk saai. Honderd maten en modellen, allemaal zwart of oe ah grijs of blauw en he wat wild een streepje geel.

En toen botste ik op de Rosabag: een fototas voor vrouwen.  Toegeven: is het niet meteen de goedkoopste optie, en ik ben eigenlijk geen sjakosjemadamme. Maar kom: mijn fototas is een deel van mezelf. Ik loop er meer mee rond dan eender welk kledingstuk. Het mocht wel eens iets meer zijn. Bovendien raakte ik gecharmeerd door het concept: de tassen worden in Nederland gemaakt in een sociale werkplaats.  Dus heb ik mezelf eens lekker getrakteerd, terwijl ik onrechtstreeks een goede daad verrichtte (zeker in vergelijking met de aankoop vaneen spotgoedkope tas made in China).

Ondertussen werk ik al maanden met de Rosabag en ik bene r echt heel tevreden van. Hij is niet alleen mooi en stevig, het model is ook echt handig. Ik zou hem iedereen aanraden (en neen ik heb geen korting gekregen in ruil voor een positief blogbericht. Was et maar waar ;-))

2 gedachten over “Rosabag”

Reageer

