Herfstvakantie in Parijs

Als kind heb ik er nog gewoond. Het is lang geleden en veel herinner ik me er niet meer van. Toch koester ik Parijs zoals geen enkele andere stad. Parijs is stijlvolle en sfeervolle, en dan denk ik niet aan de grote toeristische trekpleisters. Ik voel me er heel erg thuis, nu nog altijd.

We staan nu dus ingeschreven op die huisruil-website met oog op een leuke verwegvakantie volgende zomer. En toen kregen we zelf een aanvraag binnen, van een gezin uit Parijs. Of we geen zin hadden om tijdens de herfstvakantie te swappen? Gent leek hen wel een mooie stad.

Een weekje in de rand rond Parijs wonen, wie zou zoiets nu weigeren? Een paar dagen het centrum bezoeken, ja ook de Eiffel toren met de kinderen. En misschien eens teruggaan naar “mijn” oude huis in L’étang la Ville en “mijn” oude school in Saint Germain. En voor de meisjes plan ik een dagje Euro Disney. Dit is veel leuker dan een week op hotel. En op die manier maken we ook kennis met huizenruil.

Joehoe 🙂 Me happy.

6 gedachten over “Herfstvakantie in Parijs”

  1. Ik herinner me nog heel goed het weekendje dat ik met mijn ouders bij jullie op bezoek ben gekomen: deuren waar je met krijt op kon tekenen, Galeries Lafayette voor Kerstmis, Versailles, de manege en jouw nuttig weetje dat er in ’t Frans na een q altijd een u komt. ’t Is nog veel van pas gekomen op dictees in de Franse les! Bon, waar een 11-jarige al niet van onder de indruk is…

Reageer

