Toca Boca

Er bestaan onvoorstelbaar veel leuke app’s voor kinderen, ook voor kleuters. Te veel, denk ik soms, want ik heb geen zin om er een studie van te maken. In het begin beperkte ik me tot gratis app’s. Mijn ipad stond vol gratis troep en dan liet ik Manou het kaf van het koren scheiden.

Nu heb ik een tip, die ouders van jonge kinderen veel tijd en energie zal besparen. Toevallig kwamen we uit bij Toca Boca hairsaloon en mijn meisjes waren er zot van. De tekeningen zijn mooi, kleurrijk en grappig. En mijn meisjes vonden het spel geweldig. Ondertussen heb ik alle beschikbare spelletjes van Toca Boca gekocht en ze zijn stuk voor stuk “de max”.

Toca Boca maakt originele apps, geen heruitvindingen van oude gezelschapsspelletjes of van bekende computergames. De apps zijn bedoeld voor de allerkleinsten. Manou vind ze nog net leuk maar voor oudere kinderen zou ik eerder gaan voor temple run of zo. Toca Boca is niet gratis. De apps kosten gemiddeld 1,8 euro maar ik vind ze hun geld meer dan waard. Beter een leuke app (zonder irritante jingle) waar ze lang mee spelen en telkens verder in geraken, dan het constante zappen.

5 thoughts on “Toca Boca”

  1. Ik moet heel dringend eens uitzoeken hoe ik die apps op mijn gsm krijg, weet totaal niet hoe dat moet! Misschien kan jij me dat eens uitleggen en ondertussen kunnen we (wat alweer veel te lang geleden is) eens bijkletsen!!! Laat jij mij weten wanneer je kan???

Reageer

