Hel

Zeggen dat ik nog getwijfeld heb om Flo te laten opnemen. Zeggen dat ik het toch een beetje overdreven vond om op intensieve zorgen te liggen. Zeggen dat we een moeilijke periode achter de rug hadden. Zeggen dat ik moe was.

Flo heeft nog nooit zoveel aanvallen na elkaar gedaan. Hoeveel het er waren weet ik echt niet meer. Ik ben de tel kwijt geraakt, kort na de middag. Maanden hebben we er over gedaan om de Depakine volledig af te bouwen. Vandaag kreeg ze weer de volle dosis, extra op haar twee andere medicijnen en bij de reeds opgevoerde sondevoeding . Maar de aanvallen blijven komen.

‘This too shall pass.’ Alles gaat voorbij. Niets blijft eeuwig duren. Ik probeer de dag zo goed mogelijk te ondergaan. Flo troosten na een aanval, beetje haken en tv kijken, haar motiveren om toch iets te eten, enzovoort. Meer kan ik niet doen. En verder concentreer ik mij op de kaartjes aan de verpleegpost, hoopvolle dankkaartjes maar ook minder vreugdevolle prentjes. Het kan altijd nog slechter niewaar?

10 gedachten over “Hel”

  1. Wat een ellende. Ik weet nog goed hoe het voelde toen Thelma stuipen had, en toen was het niet eens zo erg. De angst voor wat er is en wat er misschien nog komen zal. Jij kent het ondertussen door en door, maar je weet ook nog steeds niet wat er gaat komen. Flo is in goede handen op de intensieve, maar dat maakt je ongerustheid er niet minder op. Je kunt alleen maar voortdoen zoals je bezig bent, je intuïtie blijven volgen, want dat doe je blijkbaar supergoed. En in de weinige tijd die je overhoudt ook een ietsiepietsie aan jezelf proberen te denken. Goede moed! Ik hoop het allerbeste voor jullie.

  2. Hey buurvrouw. Ik werk zelf in een ziekenhuis en heb zelf kinderen en toch vind ik het zo verdomd moeilijk om me in te leven in wat jullie nu moeten voelen, denken, … Ik weet ook nog hoe ik mij voelde toen Cyriel vorig jaar twee dagen in het ziekenhuis lag wegens hevige valse kroep. Peanuts vergeleken met wat jullie allemaal moeten doormaken.
    Ik hoop dat het een heel klein beetje kan/mag helpen dat ook wij aan jullie denken!

  3. Het kan waarschijnlijk altijd slechter, maar ook hiervoor is niemand opgewassen. Chapeau en ik duim keihard met jullie mee. Hopelijk steek ik zo mee een hartje voor onder de riem.

  4. Dit alles is inderdaad hel! Ik kan alleen maar hopen dat dit alles snel voorbij is! Ik duim voor jullie & als ik iets kan doen, just give me a call! En de moed NIET opgeven !! Xxx

  5. zucht… an!
    ik wens je zo hard een toverstokje toe…
    het vervelende is dan ook nog dat er in het weekend weinig of niets van onderzoek gedaan wordt. hebben ze al zicht op “waarom” ze meer aanvallen doet?
    haken, tv kijken, troosten, boeken lezen, … veel meer kan je (jammer genoeg) niet doen.
    zorg je toch ook een beetje voor jezelf?
    zoen!

Reageer

