Here we go again

Ze wou niet eten. Op zich is dat niet zo erg. Ieder kind heeft zo wel eens last van zijn buik. Maar Flo moet eten. Buitenstaanders zeggen me vaak: ‘je moet niet zo dwangmatig bezig zijn met die voeding. Die druk werkt averechts.’

Donderdagavond wou ze niets eten, niets drinken. Echt niets. Om 23 uur hebben we het nog eens geprobeerd en om 1 uur nog eens. Pudding, chocomelk, snoep, koek, lasagne, … We hebben alles geprobeerd maar Flo hield haar mondje strak dicht.

Donderdagnacht 2 aanvallen en vrijdagochtend nog een lekker zware. Om 7 uur ’s morgens stuurde ik al een mail naar de neuroloog, dat ik me zorgen maakte. Die middag hebben we een paar keer gebeld. Buikgriep is ongevaarlijk, behalve dan voor kinderen als Flo. ‘Hij wou ze graag opnemen maar er was geen plaats.’ Er werd gezocht naar een oplossing maar toen deed ze op de vroege avond weer een hevige tonische aanval.

Mijn geduld was op. Flo at nog altijd niet en ik wist gewoon dat de aanvallen alleen maar zouden toenemen. Om mijn stelling te onderschrijven deed ze er nog eentje op de spoed. Iedereen was overtuigd. Zo kon het niet verder. Maar er was nog altijd geen bed vrij op de kinderafdeling. Even hebben ze getwijfeld om ons door te sturen, naar een ander ziekenhuis. Maar een bijkomende stuip zorgde voor een plaatsje op de intensieve zorgen.

Sondevoeding en een infuus, een blaassonde en een reeks bloedafnames later geraken de aanvallen toch niet onder controle. We gaan dus nog niet naar huis …

20121013-153854.jpg

16 gedachten over “Here we go again”

  1. Goh An … ik krijg het koud als ik dit allemaal lees. En ik voel me haast schuldig dat ik gisterenavond me zorgen maakte omdat Kamiel ook niet wilde eten en de hele namiddag kloeg van buikpijn. Want hij is voor de rest wel OK en hoeft niet te eten, een dagje vasten is bij hem geen probleem. Maar bij jullie ligt het anders he …

    Hopelijk knapt Flo snel weer op. Ik zal maar niet zeggen ‘en mogen jullie snel naar huis’ want dat is zo confronterend.

    We denken aan jullie en we duimen dat ze snel weer beter is.

    Enne … dikke pluim voor jou en Bob. Dat jullie dit blijven ‘ondergaan’ en dat jullie zo je best doen voor haar. Ik bewonder jullie.

  2. o nee zeg….. intensieve dat klinkt direct zo ernstig. Boeleke toch……!
    Heel veel beterschap en veel veel sterkte voor jullie. Holle woorden als je daar zit mss maar ze zijn heel erg welgemeend.

  3. ik hoop dat jullie kleine meid zich snel wat beter voelt.
    ondertussen stuur ik wat energie voor jou en bob. ik weet dat het energie vreet, zo in een ziekenhuis zitten “wachten”…
    als je zin hebt in een babbel: i’m only 1 phonecall away!

  4. Ik las hier vroeger sporadisch mee, maar heb ondertussen je blog herontdekt. Gereageerd heb ik nog nooit, omdat ik het te druk heb om de tijd te nemen om overal te reageren. Maar nu toch dus. Dat het gauw beter mag gaan met Flo. En houd de moed erin in dat sterke gezin van jullie!

  5. Toen onze Dylan in het uz lag en even oud als je dochter nu, wist ik wat het was om iedere keer terug naar af te gaan…voor Dylan was het na de operatie een nieuw begin….helaas voor jullie zit dit er nog niet zo gauw in, maar ik wens je toch het beste met Flo en duim voor haar. Veel sterkte

  6. Ik hoop dat Flo snel opknapt en dat jullie genoeg ondersteuning hebben van familie en vrienden om deze ziekenhuisperiode zo goed mogelijk door te komen. Een kindje in het ziekenhuis, het is heel vermoeiend en je was al zo moe hè! Veel sterkte voor jullie allemaal!

  7. Ik dacht dat jullie vrijdag “gewoon” binnen gingen voor een nieuw slaaponderzoek (nacht EEG?). Ik dacht en hoopte met heel m’n hart dat het de goede weg opging (met de afbouw van de medicatie en het hoopvolle glut-deficiet…) Ik blijf hopen en duimen. Knuffel aan Flo’ke xxx.

Reageer

