Soap

Mijn leven lijkt soms op een soap, iets tussen House (de moeilijke diagnose ), Greys anatomy (maar dan zonder romantiek en zeker zonder sex) en Familie (leve de grootouders).

Gisteren waren we nog in de wolken door Flo’s plots weergekeerde appetijt. De nachten verlopen ook rustiger. En dan trok mevrouw deze ochtend in bad zelf haar sonde uit haar neus. ‘Mijn buisje, mijn buisje’, huilde ze.

Mijn stemming sloeg instant om, van euforie naar frustratie, woede en hulpeloosheid. Waarom gebeuren die dingen nooit op een vrije ochtend ?

Om 8 uur hing ik al aan de telefoon. Eerst belde ik de huisarts, dan het UZ. ‘ Ge moet maar bellen of binnenspringen, als er iets is ‘. Right. Niet dus.

Uiteindelijk was mijn vaders thuisverpleegkundige bereid om de sonde te hersteken. En dat verliep gelukkig vlot, ook al moest de dame achteraf toegeven dat het sinds haar opleiding geleden was.

Word vervolgd (of druk op de rode knop voor een volgende aflevering ).

6 thoughts on “Soap”

  1. Goh, ik vraag me af waarom ze dat niet willen doen in het UZ? Ik vind dat echt vreemd. Dat is toch gewoon patiënten helpen? En zo lang kan dat toch niet duren? 😦

  2. Goh, niet terecht kunnen is veel gezegd. Ik kon een afspraak maken bij een dokter, later op de dag.
    Maar ja, ik moest die dag ook nog werken he. Even langs de verpleging gaan, kon niet en ergens begrijp ik dat wel hoor. Het UZ is een groot ziekenhuis. Daar heb je regels en structuur en orde nodig

Reageer

