Liefste

image

image

image

Er stond zo’n hartverwarmende boodschap op ons speelbord gisterenavond.

“Jullie zijn zo schatjes. Niet aankomen he. Ik maak er straks een foto van, voor op mijn blog.”

Flo tekent nooit op het bord, maar zo’n verbod werkt natuurlijk als een geweldige stimulans.

Een gedachte over “Liefste”

  1. Schattig!
    [En completely off topic een taaltip, vergeef het mij: het is ‘zo’n hartverwarmende boodschap’ en ‘zo’n verbod’ (enkelvoud + bijvoeglijk gebruik wordt verplicht afgekort) en dus niet ‘zo een hartverwarmende boodschap’ en ‘zo een verbod’, want ‘zo een’ kan enkel zelfstandig gebruikt worden (‘ben jij me er zo een?’, ‘ik wil er zo een’). In het meervoud is het ‘zulke’, nooit ‘zo’n’ of ‘zo een’, als in: ‘Jullie zijn zulke schatjes’, al heb je hier ‘zo schatjes’ wellicht spreektalig gebruikt en dan mag alles natuurlijk! Ik leid af uit je blog dat je spelling belangrijk vindt, dus ik durf me even laten gaan …]

Reageer

