Schoolfoto’s

schoolfoto

Het is weer zover. De schoolfotograaf is langs geweest. Het resultaat is zoals altijd een beetje ontgoochelend. Echt slecht is Nina’s foto niet maar België telt zo veel goede fotografen. Toch kiezen scholen jaar na jaar opnieuw voor een oncreatieve en oer commerciële keten. Techniek nul, creativiteit nul, emotie nul.

Ouders kopen toch, en de schoolkas is blij. Meer moet dat blijkbaar niet zijn, want zelfs de meer alternatieve scholen gaan voor saaie pasfoto’s. Wat een gemiste kans. Zelfs in Amerika, het continent van de slechte smaak en de pulp, doen ze beter.

9 gedachten over “Schoolfoto’s”

  1. Toegegeven: de schoolfoto’s van onze kindjes waren ook niet echt creatief. Maar de kwaliteit was wel top en ik vond ze mooi, lees: de kindjes stonden er mooi op ;-). Bovendien heb ik nu ook mooie pasfoto’s. (Die die ik liet maken in de fotowinkel trokken echt op niets en waren bovendien duurder). Vooral de oma’s zijn blij met zo’n klassieke foto hè.
    Ik vind zo’n traditionele klasfoto (groepsfoto) trouwens ook wel iets hebben.

  2. Ha! Bij ons op school geen pas/klasfoto’s. Er worden eigenlijk gewoon het hele jaar door foto’s getrokken die op de site van de school komen. Op kamp trekken ze dan een groepsfoto. Op het einde van het jaar krijgen we een cd-rom met alle foto’s. Veel beter én goedkoper 😉

  3. Hier bij ons op school – in Slowakije – wel toffe foto’s eigenlijk. De klasfoto tegen en toffe kleurrijke behangmuur en alle kindjes in hun uniformpjes!

  4. Ik vond het wel leuk om die pasfoto’s jaar na jaar achter elkaar te plakken en kocht dus de saaie schoolfoto’s. Maar ja ik ben dan ook geen fotografe 🙂

Reageer