Rapido

We zaten met een vrijgekomen lege ruimte in onze tuin, weet u nog? Ondertussen hadden we verschillende ideetjes, zoals een autobandschommel of een kamp van gevlochten struiken. Maar echt overtuigd waren Bob en ik niet tot we op bezoek waren bij Ideekids. In het midden van hun kantoor staan twee retro plooicaravans die dienen als vergaderruimte.

Cool. Lekker retro. In zo een caravan zouden de meisjes leuk kunnen spelen, met zo een bedje en tafeltje. Verder kan het ook dienen als pasruimte voor de zwemmers in de zomer. Ons oude tuinhuis zou dan vrijkomen voor het tuinmateriaal. En als TMVW of koning winter langskomen, dan vouwen we de caravan gewoon weer op.

Het plan was om uit te kijken en tweedehandssites in de gaten te houden. Geen maand verder vond ik er eentje in originele Ên goede staat. Gisteren trokken met het hele gezin naar Erpe Mere. De eigenaar was zo vriendelijk om ons “even” te tonen hoe je het ding open- en toe vouwt. Echt “rapid” is onze rapido niet. Met de vouwcaravan toeren zit er dus niet in. (Stiekem dacht ik: oef, want ik ben niet zo campingactig aangelegd.)

“Mama, mag ik deze avond al slapen in de carnaval? Toe?”
Neen Nina, nu is het toe koud. Deze zomer mag je eens slapen in de ca-ra-van.
“Toe. Ik ga me warm kleden. Ik wil nu al in de carnaval.”

🙂

IMG_20121215_114451

2 thoughts on “Rapido”

  1. Super dat je ’t ding kan opvouwen! Maar ja, dan moet je ’t ook kwijt kunnen in ’t droge natuurlijk.
    Het dak van onze caravan wordt weer zo groen als iets van nu in de regen enzo buiten te staan 😉 Dat wordt binnenkort weer schrobben 😉

    Ik dacht meteen ook: een caravan in de schaduw is echt ideaal want dat wordt HEET in zo’n ding!
    Veel plezier ermee!!

Reageer

