Cadeaubons

Mooie ervaringen vind ik waardevoller dan voorwerpen. Beleven in plaats van bezitten. Net daarom was ik aanvankelijk een grote fan van Bongo, Weekenddesk en Groupon. Alleen durf ik die dingen soms te vergeten, en voor je het weet zijn ze over datum. Hel.

Zo kocht ik onlangs een sauna bon bij Basaunata, een wellnesscentrum in Beervelde, via Outspot. Ik trakteerde mezelf na Flo’s ziekenhuisopname alleen bleven ze zorgen ook na haar ontslag duren. Maandag liep de actie af. Woensdagvoormiddag mailde ik, dat ik het uit het oog was verloren en of er toch nog een mogelijkheid was om de bon te verzilveren. Ik was dus 2 volle dagen te laat.

Te laat is te laat, dat besef ik ook wel. Basaunta antwoorde dat het niet meer mogelijk was om te komen, dat zij ook geen geld meer kregen van Outspot na die datum. Dus mailde ik naar Outspot maar die konden mij verzekeren dat Basaunata wel degelijk betaald zouden worden, ook na de vervaldatum. Ik mailde nog een paar keer naar Basaunta, stelde hen zelf voor om de drank te laten vallen en dat ik met een uurtje (in plaats van 2) meer dan genoeg had. Dat ik ook graag reclame voor hen wou maken op mijn blogje. Ik kreeg zelfs geen antwoord meer terug.

Als fotografe schrijf ik ook regelmatig cadeaubons uit, en ik weet hoe lastig zo vervaldata zijn. Zelf ben ik flexibel. Het komt mij niet op een week, maximum een maand om toch ergens een lijn te trekken. En dan nog. Ooit belde een mama me op, dat ze een cadeaubon had gekregen voor de geboorte van haar eerste kindje. Na de doodgeboorte kon ze het niet opbrengen om dan maar zonder kindje te komen. En ondertussen hadden ze een twee kindje en of ze toch nog mocht komen?

Zelf kreeg ik niet zo veel begrip. Twee dagen is twee dagen. Punt. Ik ga heel regelmatig naar de sauna maar in Basaunata gaan ze mij toch nooit meer zien. En haar blogberichtje krijgt ze toch.

7 gedachten over “Cadeaubons”

  1. Een beetje fexibiliteit moet toch kunnen. Je was dan ook nog heel toegeeflijk.
    Toch sympathiek van je dat je het beloofde blogberichtje nog schrijft 😉

  2. heb ooit ook zoiets gehad met een bon voor een fotoboek van extrafilm
    en dat was al betaald natuurlijk
    tsss
    hopelijk dat tess haar bon bij jou toch eens komt verzilveren 😉 want ik weet niet eens of daar ook een vervaldatum op stond

    1. Tess is nog niet geweest en er stond zoals bij iedereen ook bij haar een vervaldatum op de bon. Maar ze heeft een goede reden en ik hoop ook dat ze gewoon nog eens komt, maakt niet uit wanneer 🙂

  3. Wel bedankt voor de herinnering want ik moet hier dringend nog schoenen kiezen via outspot (voor 31 dec). Dus je ziet, je bent zeker niet alleen.
    We hebben ooit eens op het laatste nippertje een bon ingeruild in een restaurant en toen we daar aankwamen zat heel het restaurant vol met mensen met een bon.

    En bij basaunata moeten ze toch ook weten dat zoiets slechte reclame geeft, zelfs zonder blog.

    Dus groot gelijk, an, wij zijn veel te braaf!

  4. Vind dit er toch ook over. En ik snap wel dat er grenzen zijn, maar 2 dagen is nu toch echt wel weinig, zeker als je maar een deel wil verzilveren.

    Enfin, misschien draaien ze wel bij als ze dit lezen!

Reageer

