Ik kan dat

image

Er zaten een paar oneffenheden in de muur van mijn fotostudio. Op zich was dat niet zo een groot probleem. Ik gebruik die hoek alleen maar voor grote families en dan staan de modellen voor de gaatjes. Toch wou ik het graag opkuisen.

“Ik ga dat plamuren.”
“Gij ? Plamuren ? Kan jij dat? Heb je dat al ooit gedaan ?”
“Voor alles is er een eerste keer. Als ik het niet probeer, kan ik het toch niet leren ?”
“Begin er niet aan. Laat dat aan X over.”

Zo opmerkingen werken op mij als een rode lap voor stieren. Ik moest en zou dat alleen doen.:-)

Onvoorstelbaar hoeveel mensen opgeven nog voor ze het proberen. Genderclichés worden dan graag bevestigd. Mannen die beweren dat ze “niet kunnen” strijken of vlechtjes steken. Vrouwen die overtuigd zijn dat zij niet in staat zijn om een kadertje op te hangen, een bankje te schilderen of een paar gaatjes te plamuren.

Ok, ik ben geen loodgieter of elektricien. Maar dat plamueren was een makkie. En mijn muur ziet er alvast opnieuw goed uit. 🙂

4 gedachten over “Ik kan dat”

  1. Ik doe ook alles zelf:verven,behangen,meubels in elkaar steken,6 cubiek hout verplaatsen en stapelen,kaders ophangen,met de handpomp lucht steken op myn putwaterpomp,2weken geleden heb ik nog myn verwarmingsketel hersteld. Dus:’yes we can’.x

  2. Goed gedaan! Ik ben aan het werken in mijn huis (waar ik morgen naartoe verhuis, jeej) En dan kreeg ik ook reacties van huh, en gij doet dat zelf? Das toch keeeeeeeeeeiiiiiiiii moeilijk. Euhm nee, niet moeilijk, en als we alles uit de weg moeten gaan dat moeilijk is, dan is het leven maar saai.

Reageer

