Project : de maand

Angel at Bondi, atbondi, bondi beach, bondi, sydney, nsw, australia, andy solo

Doe eens een maand anders dan anders. Dat is het idee. Goede voornemens houden we meestal toch niet veel langer vol. Iedereen heeft wel een paar scherpe kantjes. Gewoontes doorbreken zorgt voor nieuwe inzichten. Dat is verrijkend en interessant. En wie weet komen we er wel beter uit 😉

Op mijn lijstje staan alvast:

*Maand van de hoffelijkheid
* Zonder alcoholmaand
* De 1-liter water maand (ik gruw van plat water)
* Zonder brood maand
* Facebookvrije maand
* Televisieloze maand
* Vroeg in bed maand
* Autoluwe maand
* Vleesloze maand
* Cola light vrije maand
* Fruitmaand
* Sportmaand
* Stoppen met shoppen maand (voor mezelf maar ook voor de kids)
* Picture a day maand (nu echt ;-))
* Cafeïnevrije maand
* Aspartaamvrije maand
* Grote kuismaand
* …

Nog suggesties?
Sommige punten kan ik misschien combineren. En ik las zeker ook een vakantiemaand in 😉 Wie doet mee?

 

14 gedachten over “Project : de maand”

  1. Als ik goed kan tellen zit je al aan 16 maanden. Ik zou er eerder een viertal afdoen ipv er nog wat bij te nemen dan heb je 2013 vol 🙂 Ik stel voor dat we gewoon allemaal dezelfde maand samen doen kwestie van elkaar te steunen, te kijken en te vergelijken.
    Ik doe dus zeker mee en ik weet al op voorhand wat mijn pijnpunten gaan zijn. Zelfkennis is het begin van de wijsheid, of zoiets? 🙂

  2. Hela valsspeler “vleesloze maand”, als vegetariër is dat niet moeilijke hè 😉
    Er zitten een paar goeie bij. Ik ga proberen er enkele mee te doen! En misschien aan te vullen met wat persoonlijke…

  3. Ik zie het ook zitten. In theorie, want Facebookvrije maand zal niet lukken. (Ach, wat ben ik toch een sukkel! Precies alsof ik geen leven had toen Facebook nog niet bestond. Ik moet echt eens onthouden dat ik mezelf die dingen enkel wijsmaak.)
    Grote kuismaand, cafeïnevrije maand en vleesloze maand: makkie. Ik ben een zeer ordelijke vegetariër die geen koffie en cola drinkt.
    Zonder brood-maand: waarom? Is brood ongezond?
    Vroeg in bed-maand: ik zit meestal om 10 uur in bed. Ik meen me te herinneren uit een periode toen er nog geen kinderen waren, dat dat vroeg is.
    Autoluwe maand: ik doe helemaal mee. De auto wordt hier de laatste tijd te frequent van stal gehaald.
    1 liter water-maand: zou voor mij ook nuttig zijn. Ik vergeet gewoon te drinken.

    Verder zie ik een sportmaand ook zitten. En een niets-kopen-behalve-eten-maand. En een anti-zaag-maand, waarin ik enkel positieve dingen zeg over mijn werk, mijn vrienden, mijn collega’s en de NMBS.

  4. Ik overweeg een Nutella-loze maand. Wetende dat ik al bijna 40 jaar niets anders op mijn boterhammen eet, ben ik zelf benieuwd hoe die eerste boterham opnieuw gaat smaken.

Reageer

