Luie ouders

Zagen is contraproductief. Luie ouders hebben gelijk. En ik ben nog maar pas begonnen met mijn eerste goede voornemen. En toch…

Als ik mijn meiden laat doen, ziet mijn keuken er binnen een paar uur uit als een studentenkot. En eten ze zich ziek in vuiligheid, hoe hoog de snoeppotten ook mogen staan. En “hoffelijk” vragen om -voorzichtig- van het aanrecht te komen, helpt niet.

Ik heb het nochtans geprobeerd 😉

flo (1 of 1)_Snapseed

9 gedachten over “Luie ouders”

  1. Die foto is erg grappig.
    Onze dochter van drie komt niet in de keuken, tenzij wij koken en zij ook mag koken, in haar eigen potten op een nep-vuur. Maar onze zoon van één jaar doet niks liever dan in de keuken rondkruipen, alle kasten opentrekken en daar alles uithalen. Dus doen we de deur toe, altijd. Hij kan ze niet opendoen.
    Mijn tip: deur op slot? Een mama met een opgeruimde keuken slaagt er vaak beter in om hoffelijk op te voeden! 😀

  2. “…ziet mijn keuken eruit als een studentenkot” 🙂 een goeike!
    Gaëlle zal vroeg of laat ook wel eens van het aanrecht vallen, ondanks mijn vele waarschuwingen. Gek genoeg heb ik het haar nog nooit zien doen, de geniepige. En als ik haar eens op heterdaad zal betrappen, zal ik haar niet durven berispen, uit vrees dat ze van het verschot zal vallen. De enige oplossing: geen snoep meer kopen 😉

Reageer

