Nieuwjaarskussen

kiss-lips

Als kind gruwelde ik er van. Drie “piepers” per tante, nonkel of grootouder en dat zowel bij aankomst als bij vertrek. Ik ben nu eenmaal geen fysiek iemand, tot de grote spijt van mijn mama. Handjes geven, schootzitten, knuffelen: het was als kind allemaal niet aan mijn besteed. Als verliefde puber zoende ik wel graag 😉 maar zo hand in hand lopen of de hele dag aan elkaar zitten friemelen, daar kon je mij niet op betrappen.

En behalve met mijn kinderen ben ik nog altijd niet knuffelachtig aangelegd. En natuurlijk kus ik mijn vrienden en familie bij gelegenheid maar ik het kader van mijn project (de maand van de hoffelijkheid) zag ik toch een beetje op tegen mijn eerste werkdag. Op de redactie van De Standaard werken meer dan 100 mensen. Zou ik die echt allemaal een gelukkig nieuwjaar moeten zoenen? Slik.

Gelukkig had ik nog een paar recupdagen staan, waardoor ik pas op 7 januari opnieuw aan de slag moest. Zeven dagen na oudejaarsavond is de feestvreugde gelukkig een beetje gaan liggen. Niemand maakte aanstalte om mij te kussen. Ik heb het dus – ondanks mijn goede voornemen – ook gehouden bij een vriendelijke babbel 😉

 

4 gedachten over “Nieuwjaarskussen”

  1. ik sluip de eerste dagen door het kantoorgebouw waar ik werk en duik weg achter muurtjes als ik iemand hoor aankomen haha. De met stip hatelijkste periode van het jaar. En dan moet ik op de nieuwjaarsreceptie van de organisatie waar ik werk ah onthaal staan en van de 200 aanwezigen zijn er toch altijd ongeveer de helft die de absolute drang hebben om mij te kussen blijkbaar. IEW!(veegt nu al haar wangen in met nivea tegen het slijten..)

Reageer

