Marokko

Kasbah_Le_Mirage_and_Spa_8 kasbah-le-mirage

Ik heb nood aan vakantie, aan rust, aan genieten, aan een time out én vooral aan veel zon. België is een geweldig land. Alleen zonde van het miezerige en grijze weer. Ik droom van heerlijke zonnestralen op mijn huid, van een warme bries door mijn haar, van een heerlijk fris gestreken hotelbed en van lachende kindergezichtjes.

Reizen met kinderen is geweldig maar ook duur binnen de schoolvakanties. Bovendien is onze tijd beperkt, zeker in de krokusvakantie. In de zomer durft de zon hier ook al eens te schijnen. Dan ben ik nog graag thuis.

Wat een zoektocht. Reisorganisaties en hotels zijn duidelijk niet voorzien op gezinnen met 3 kinderen. Kamers met hopen voor 3 en zelfs 4 volwassenen maar 3 jonge kinderen vinden ze te veel. En vakantiefabrieken zijn niet zo mijn ding. Hotels met 300 kamer en vier zwembaden, buiten het seizoen valt dat waarschijnlijk nog wel mee maar ik ben geen echte zonneklopper. En muziek aan het zwembad, gebruinde animatoren en aquarobicsessies brengen mij niet meteen in de juiste vakantiestemming.

Het liefst wou ik iets kleinschaligs en toch kindvriendelijk. Een unieke en liefst sfeervolle ervaring. Een hele week heb ik gezocht, en getwijfeld. Sunjets of Thomas Cook, Ryanair of Brussels Airlines, Djerba of Tenerife of Marokko. Zon, zwembad, cultuur en een paar leuke uitstapjes: daar ging ik voor.

Na een lange zoektocht kwam ik uit bij Hotel Le Mirage, een klein hotelletje buiten Marrakech in de woestijn. Net toen ik wou boeken versprong de prijs. Krokusvakantie, lap.  Maar zo snel geef ik niet op. En dus zocht ik opnieuw, gerichter deze keer. Weten wat je wilt, is een grote stap in de goede richting.  Een uur later boekte ik de vlucht en het hotel apart, los van Sunjets en Tomas Cook. Ok, het was even spannend maar de hele operatie bespaarde mij – hou u vast – 1000 euro.

Nu hopen dat Flo stabiel blijft, en dat ze misschien van haar sonde af mag (zou Ryanair mij doen bijbetalen voor haar sondehouder? ). En fingers crossed dat ook de rest van het gezin relatief gezond blijft. Ik heb voor alle zekerheid toch maar een goede annulatieverzekering afgesloten, wat met Flio ook niet evident bleek. En nu is het aftellen en duimen. Want als het lukt, wordt het vast een geweldige reis. We gaan kuren en zwemmen, en kameel rijden, lekker eten en shoppen in de soeks, en tempels bezoeken op onze kousen. Mmm. Me like.

8 thoughts on “Marokko”

  1. Dag An, ik kwam toevallig op je blog terecht en ben beginnen lezen. Je kan heel leuk schrijven en ook je foto’s zijn de moeite waard.
    Ik heb een tip voor een vakantie (die zelfs gratis is). Wij zijn vorig jaar naar Villa Pardoes mogen gaan. Dit is een vakantiehuis vlak naast de efteling. Enkel gezinnen met een ernstig ziek kind mogen daar een weekje gratis naartoe. Wij dachten dat we nooit in aanmerking zouden komen, maar blijkbaar voldeden we toch aan de criteria. Het is niet alleen leuk voor de kinderen, maar ook voor de ouders, je wordt er in de watten gelegd, er wordt met je kinderen gespeeld, je hebt de beschikking over een volledig ingericht (en groot) vakantiehuis. Ik raad je aan van gewoon eens op hun website te gaan kijken. Onze kinderen spreken er nog steeds van.

  2. tof an! mag ik mee??? 😀
    ivm villa pardoes hierboven: wij gaan in de paasvakantie daarheen! ik dacht wel dat het kind in kwestie minstens 4 jaar moest zijn, maar ben niet zeker… eens navragen!

    1. Dag Eva, je mag naar Villa Pardoes gaan vanaf het jaar dat het zieke kind 4 wordt. Ik weet Flo haar geboortedatum niet, maar uit de blog kan ik wel afleiden dat ze 4 moet worden. Groeten, Ilse

Reageer

