Ongeval

De hoe, waar en wanneer zijn onbelangrijk. Mensen zoeken altijd schuldigen, alsof dat de pijn verzacht. “Had je niet beter …” Wie niets doet, doet niets verkeerd. Ongelukken gebeuren.

Feit is dat sneeuw mooi maar gevaarlijk is. En voor alle duidelijkheid : we waren op weg naar een feestje, en hadden dus nog niet te veel gedronken.

Door mijn knie trok een hevige pijnscheut. “Kan u uw been bewegen? Ik ben arts.” Ja, ik had niets gebroken. Mijn benen trilden en het bloed stroomde door mijn broek. Maar raar genoeg trok de pijn weg.

In De Vooruit ging ik op zoek naar een EHBO, om de wond te ontsmetten. Onder het oog van vier buitenwippers trok ik mijn broek uit. Toen ik de wonde zag, wist ik meteen dat het feest voorbij was.

Ziekenwagen, spoed, verdoving en zware naaibeurt. “De pijn valt nog mee”, vond ik. “Wacht maar tot morgen, als de verdoving uitgewerkt is.” De verpleegster had geen ongelijk. Ook de kneuzingen doen nu pijn 😦

Ik heb er een geweldig gruwelijke foto gemaakt. De vraag is : kunnen jullie dat wel aan ?

8 gedachten over “Ongeval”

  1. Allé, deze zomer gaan we onze littekens kunnen vergelijken op onze benen… 😉
    De wonde goed laten verzorgen hè. Liefst door een knappe verpleger 😉 Spoedig herstel!
    2013 begint dan toch niet zo goed… (Als het een troost mag zijn: ik heb een tand gebroken en moet een nieuwe kroon: 475 euro, niet terugbetaald 😦 Had ik ook liever aan iets anders gespendeerd)

  2. Oei, maar An toch. Dat is wel weer een tegenvaller. Ik zou ook medicatie nemen. (Ik ben nogal van het principe: als je pijn kan verhelpen, doe dat dan maar. Toch zeker als het om felle pijn gaat.)

    Die foto, goh, ik ben daar niet meteen vragende partij voor. 🙂 Ik geloof je ook zo dat het een afschuwelijke wonde is. Een snel herstel gewenst!

  3. Maar ocharme toch, hopelijk ben je snel weer beter. Inderdaad stipt je pijn medicatie nemen en niet overmoedig zijn. En die foto,? An ik geloof je op je woord, echt. Dat je op zo’n moment trouwens nog denkt aan een foto nemen is eigenlijk wel hilarisch.

  4. Dit had iedereen kunnen overkomen met dat weer!! Pijnstillers nemen miss, ze zijn ervoor. En ja, gezien ik nogal op sensatie uitben ben ik heel nieuwsgierig naar de foto. Bob heeft me kort verteld wat er was gebeurd….nu nog de bewijzen:-)

Reageer

