De wonde

IMG_20130114_075218

 

Toen ik het bloed door mijn (nieuwe grr ) zwart jeans zag lopen, vermoedde ik wel dat het net iets meer zou zijn dan een hevige bloeduitstorting of schaafwonde. Ik mag van geluk spreken, zei de spoedarts. De vleeswonde loopt dwars over mijn knie, en heeft mijn ligamenten net niet beschadigd.

Geluk is toch niet het juiste woord, zucht ik nu. Een knie is zo een ellendige plaats voor een vleeswonde, zeker als fotograaf. Ik wist trouwens niet eens dat ik daar überhaupt vlees had. In een bil ja of een borst, of misschien in een bovenarm. Maar het blijft mij een wonder hoe ik zo een diepe snee kan hebben in mijn knie, waar ik toch voornamelijk huid en bot zie.

Twee dagen lig ik nu dus al plat. Dat klinkt altijd leuker dan het is. Niets doen of dagen voor tv hangen, is duidelijk niet aan mij besteed. Ik kan me geen houding geven. Elke beweging doet pijn, zelfs in mijn slaap. Met drie kinderen en een hond, is stilzitten een hele uitdaging.

“Vleeswonden genezen snel.” Wat een geluk 😉

7 gedachten over “De wonde”

  1. Toen ik moest rusten tijdens mijn laatste zwangerschap, enfin neen, toen ik niks anders kon dan rusten omdat mijn lichaam niets meer anders kon doen, ben ik halfgek geworden. Zelfs een bezoek aan het toilet was een uitputtingsslag. En ik ben iemand die zo graag vanalles om handen heeft en het huis graag op orde houdt.
    Frustrerend.
    Maar het moet gezegd: wat een deugd doet het als je daarna weer kan functioneren! De de wereld gaat ineens weer open.

  2. Slik! Ziet er idd erg uit… Ben content dat ik de EHBO post niet heb gevonden zaterdag want was op zoek naar jou..en ik zou op slag weer nuchter geweest zijn:-) Verzorg je maar goed, of beter LAAT je maar goed verzorgen….

Reageer

