Size matters

image

‘Hoeveel draadjes zitten er in uw knie?” We leven in een maatschappij van getallen. Sorry, tijdens de ingreep had ik geen zin om te tellen.

En ook toen het verband er vandaag af ging, kon ik het nog altijd niet juist zeggen want het is gestript én genaaid.

Het ziet er goed uit, vond de dokter. Goed is relatief, en gedurende de dag zwol mijn knie nog tot dubbel zo dik. Laten we hopen dat we morgen in de andere richting evolueren.

7 gedachten over “Size matters”

  1. Het ziet er een beetje herkenbaar uit. (Als je mijn litteken nu ziet, zou je bijna denken dat ons hetzelfde overkwam, al heb jij wel meer pijn nu omdat het óp je knie is denk ik, bij mij was’t op m’n scheenbeen) Komt een verpleger/verpleegster dagelijks langs voor het verzorgen van de wonde? Wanneer je de wonde zelf kan/mag verzorgen, kan ik het volgende zeker aanraden: Mepilex Ag. Dat zijn zelfklevende verbanden, waar je geen ontsmetting meer hoeft bij te gebruiken. Je kan hetzelfde verband 1 tot 3 dagen gebruiken. Ze zijn wel duur, maar ik kocht 3 pleisters van 12.5×12.5cm die ik dan verknipte in 3 smalle repen en over de wonde legde. Met een rekverband bleef het extra op zijn plaats.Het is iets supers als je geen lelijk litteken wilt overhouden. En heel handig in gebruik. Vraag aan je apotheker of je ze per stuk mag kopen. Ik denk dat de dokter dat ook wel zal kennen.
    Courage!

Reageer

