Nieuwe wagen

image

Ik heb een nieuwe auto. Dat hebben ze mij alvast wijsgemaakt. Zelf ben ik totaal nog niet mobiel, laat staan dat ik met de auto kan rijden. Verder dan het toilet geraak ik gewoon niet 😉

Maar mijn nieuwe Dacia Lodgy staat voor de deur. En ik ben blij, en een kleine beetje ongerust tegelijkertijd. Het is niet echt het weer voor een nieuwe wagen. Spannend. Normaal kopen wij altijd tweedehandswagens, soms met succes maar vaak met kosten. En garagisten zijn zelden eerlijk én betaalbaar.

Aan een nieuwe wagen kan je natuurlijk ook kosten hebben, zeker als je die zo intensief gebruikt als wij. Auto’s zijn gebruikvoorwerpen. Ik probeer nu geen smetvrees te krijgen; toch weet ik dat die  eerste zak koekjes op de achterbank pijn zal doen.

Ooit had ik een vriendin en die mocht in de auto van haar lief niet instappen zonder haar schoenen uit te doen. Stel je voor. Tuning en te dure wagens, het is echt niet aan mij besteedt. Dacia bleek betaalbaar én groot. En geheel toevallig vond ik het model nog mooi ook. En zeven volwaardige plaatsen, het is een detail maar stiekem word ik daar toch een beetje blij van.

Stel je voor waar we nu met wie allemaal heen kunnen. 😉 Maar eerst moet mijn knie genezen…

4 gedachten over “Nieuwe wagen”

Reageer

