Strijkparelkunst

Wat te doen met je kinderen bij strontweer bij een uiteengespatte knie? Schilderen is niet zo een goed idee, mocht ik ondervinden. Om de vijf minuten moest ik toch opstaan, voor vers water, een nieuw blad of een verfincident op hun stoel/trui/haar …

Gelukkig staat het internet vol knutselideetjes. En dus besloten we om de strijkparels nog eens boven te halen. We zouden leuke broches maken, zoals op Pinterest. En misschien nog een schaal. Dat leek ook zo heerlijk eenvoudig.

De kleine figuurtjes waren gemakkelijk na te maken. De schaal lukt minder goed. Het ziet er wel goed uit, alleen krijg ik de parel onmogelijk nog los uit de tas. Misschien moet ik de volgende keer de uitleg toch ook lezen in plaats van alleen naar de foto’s te kijken 😉  strijkparels (1 of 1)strijkparels (1 of 1)-2

7 thoughts on “Strijkparelkunst”

  1. eerst olie in de tas doen he? en de keren dat ik het al gezien heb op pinterest, deden ze het met een glazen kommeke… misschien dat dat verschil maakt?

  2. Jip, olie! Ik heb het idee ergens op een andere blog gelezen en daar stond dat de parels nog een tijdje vettig blijven. Maar je krijgt ze wel makkelijker los. 🙂

  3. olijfolie in tas, kommetje, glas, bakvorm…maakt niet uit wat je gebruikt. Uit de oven halen en in de vorm laten afkoelen, na het ontvormen een paar keer in een heet afwassopje en klaar is kees. Succes!

  4. Oh EINDELIJK! Ik ben dus NIET de enige bij wie de strijkparels-in-een-kommetje truc niet werkte! En ja, ik heb olie gebruikt. Veel zelfs! En zo vier kommetjes om zeep geholpen, want ‘bij iedereen’ lukte dat, dus ik ging meteen voor een veelvoud.
    Eén grote scam ja, opgezet door de blog- en pinterestwereld!
    😉

Reageer

