Nieuwe studio

Mijn witte achtergrond doet al jaren geweldig goed dienst. Hij is stevig en afwasbaar. Kinderen mogen er op lopen (met schoenen!) , en fietsen en springen. Achtergronden van papier zijn te fragiel. Bij de minste ongecontroleerde beweging kreuken ze, waardoor ik achteraf uren moet photoshoppen.

Maar na al die jaren ben ik dat wit een beetje beu. Bovendien heb ik veel klanten die jaarlijks terug komen. Tijd voor iets nieuws, dacht ik. Dus zocht ik een blauwe vinylachtergrond. Blauw, dat is de kleur van de lucht. Het is sober genoeg voor de meeste interieurs en toch anders dan wit. Blauw bleek geen optie in vinyl, alleen groen (lelijk hel groen) of grijs of zwart.

En dus zocht ik verder. Vroeger was het de norm om in de studio op een “infini” te werken, een oneindige achtergrond waar je geen verschil kan zien tussen ondergrond en achtergrond. Anders krijg je een streep tussen de vloer en de muur, want velen destijds storend vonden.

Maar meningen veranderen. Tegenwoordig zie je overal “gewoon” sober studio-interieur met muur en vloer. Mij stoort die overgang niet, het is natuurlijker. Alleen voor kleine kinderen zal het misschien iets moeilijker werken, tenzij ik op mijn buik moeten werken (Ha, dat doe ik toch al?).

Dus rolde ik mijn witte achtergrond op en ging ik op zoek naar een parket-look-a-like vloer en effen gekleurde muur. De vraag is nu: in welke kleur zou ik mijn muur schilderen? Zou ik eerder voor geelwarme tinten gaan en bruin houten vloer? Of toch bleek grijs blijven met bleke plankenvloer? Of wat denken jullie?

flexa-color-locale-kleuren

flexa-color-locale-kleuren2

m1fyrxbwigmyGeen paniek: de witte achtergrond blijft hangen hoor, voor de fans 😉

 

10 gedachten over “Nieuwe studio”

  1. Ik ken helaas niets van fotografie, maar goed, je vraagt een mening, dus je krijgt er bij deze een erg ongefundeerde: dat linkse groen van kleuren uit de keuken vind ik tof. En die twee donkerste caribbische blauwen ook. En verder denk ik dat zowat alles dat zacht grijs/bruin/geel is wel werkt, maar dat is misschien te gewoontjes.
    Moet het trouwens effen zijn? Misschien is een niet te druk retrobolletjespatroon op de achtergrond ook nog wel tof. Maar wel minder neutraal natuurlijk.
    Ik vind je foto’s wel geweldig mooi trouwens! Je lijkt van elk kind een fotomodel te kunnen maken, schitterend!

  2. Ik vind blauw/grijs best en rustigst. past ook mooi met alle andere kleuren in kledij en zo. Accent Monaco dus! Met overtuiging…
    Maar kan je geen paneel maken waar je onderaan een brico-plint op plakt? De ene kant accent Monaco en de andere kant een warme tint zoals kenia licht camel? Met schraag-achtige poten aan de zijkant (uit beeld) moet dat lukken, niet?

  3. Tijdens de solden vind je in winkels genre carpet-land voor weinig geld nog wel wat restjes van enkele vierkante meters vinylvloeren. Zo kan je niet alleen van achtergrond, maar ook van ondergrond wisselen naargelang de sfeer die je wil. Als achtergrond lijken de schelp en steenkleuren me wel te passen bij zowel bleke als donkere “plankenvloer”…

  4. goh zo moeilijk… langs de ene kant zeg ik : een fel kleurke op de muur :-), maar mss perkt je dat wel in, mss staan niet alle kleren mooi met dat kleur… ik ken er te weinig van. Maar dat flashy groen vind ik het mooist…

  5. Ik heb nog gekleurd papier en behangen achtergronden.
    Dat is leuk voor een paar foto’s maar de meeste mensen kiezen toch voor iets sober, iets dat neutraal genoeg om bijvoorbeeld in je living te hangen.
    De vraag is dus vooral: blauwgrijs met een grijze planken vloer of eerder creme beige met dan een bruine prakketactige ondergrond. En herschilderen na een jaartje is ook het einde van de wereld niet he.

  6. Niet dat je het vroeg, maar het verschil vloer/muur stoort mij absoluut niet. Ik vind het net een leuke extra dimensie. Als ik uit jouw overzicht een kleurtje moet kiezen, neig ik meteen naar de accentkleuren. Waarschijnlijk dienen die er niet voor om een hele muur te schilderen… Accent long island en accent carrribean zijn de kleuren van mijn living. Samen met een zandkleurtje. Heel content van

  7. ik zou voor koel gaan. maar niet te opvallend. de foto’s met kindjes uit je voorbeeld: 1 en 3 vind ik het stijlvolst. en dat krijg je makkelijk warm met wat spelen. maar een oranje muur krijg je nooit koel.

Reageer

