Zusjes

image

image

Eerlijk, heel soms denk ik dat drie kinderen een beetje ambitieus was. Voltijds werken, een actief sociaal leven, een groot huis, hobby’s, reizen Γ©n de nodige onvoorziene medische zorgen: het is soms een beetje veel van het goede.

Maar als ik mijn meisjes zie samen spelen, samen slapen, samen in bad, samen op kamp, samen ontdekken, samen wenen, ruzie maken en elkaar dan weer troosten, dan vind ik ze geweldig.

Er zijn duizend goede redenen te verzinnen om maar voor een kindje te gaan. Ik ben zelf ook alleen. Maar als mama ben ik erg blij met drie. Ik zou niets anders willen. De herrie, de bergen vuile was , de drukte en bijhorende ruzietjes neem ik er graag bij.

7 gedachten over “Zusjes”

  1. Bijzonder herkenbaar! πŸ™‚
    Telkens ik een zwangere moeder zie die er al 2 heeft, denk ik: “Je weet echt niet wat er op je afkomt… Maar ’t is wel meer dan de moeite!”

  2. Idd het is meer dan het vele werk,maar het leert je relativeren .Ik ben blij met mijn groot gezin ,maar als het duiveltje soms eens om de hoek komt loeren ……je mamas met twee kindjes zie zuchten om niks,en juist die kindjes graag komen spelen ,weet je beter !!!

  3. Hier twee en het zal bij twee blijven. Al wil mijn man er graag meer. Ik denk dat hij er vier zou hebben als ik dat goed zou vinden. πŸ™‚
    Maar ik heb er niet het karakter voor. Te snel nerveus, en ik wil liefst alles onder controle houden. Met twee is dat soms al moeilijk, zeker als je tweede een redelijk veeleisend baasje is dat niet zo erg vaak slaapt. En op moment van de dag wil eten. (En dat al bijna 14 maanden lang!) En ook vaak ziek is. (Voor de rest is hij een geweldig zoontje hoor. πŸ˜‰ )
    Ik vind het jammer dat ik mijn man hierin teleurstel. Maar ik weet dat het niet zo’n goed idee zou zijn om er nog eentje bij te nemen. Ik zie mijn twee kindjes uiteraard doodgraag (welke mama niet?) maar het is goed zoals het is.
    Bovendien heb ik een helse zwangerschap gehad, ik heb 8 maanden nauwelijks iets kunnen doen door voortdurende misselijkheid (echt voortdurend dus, tot ik beviel), bekkeninstabiliteit en maagzuur. Ik heb bovendien veel slaap nodig, een pak meer dan de gemiddelde mens.
    Al die factoren zorgen ervoor dat ik het niet zie zitten, een derde.
    Toch snap ik mensen die er drie of meer willen, hoor. Gezellige drukte! Als je daar goed tegen kan. πŸ˜‰

  4. Heb zelf geen kinderen maar kom wel uit een nest van 3 meisjes. Wij vonden dat alledrie super. Niet een maar twee zusjes hebben, twee heel verschillende en juist dat maakt het zo leuk πŸ™‚
    Mijn moeder klaagde wel over dat de wereld niet is ingesteld op gezinnen van 5 maar wij pasten prima met drie op de achterbank van de auto en hadden altijd iemand om mee te spelen of ruzie maken!

Reageer

