Ziek

Vroeger was ik zelden ziek maar sinds ik kinderen heb is dat wel anders. Ze brengen kweetnie hoeveel vuile beestjes mee van op school, waarvoor wij als volwassenen toch nog altijd niet immuun blijken te zijn. Voor je het goed beseft, ligt het hele gezin in de zetel.

Vrijdag kreeg Flo plots buikgriep, tegen zondagnacht voelde iedereen zich slecht. Hel. Alleen Nina wist het virus te weerstaan, voorlopig toch. Ons ooit zo fragiel vogeltje gaat ons nog regelmatig verbazen. Mark my words πŸ˜‰

Zelf voel ik me misselijk en slap maar thuisblijven zit er niet in. Overgeven kan ik hier ook πŸ˜‰ En dus drink ik cola, of dat nu helpt of niet. Van motilium wordt ik nog mottiger. Laten we hopen dat iedereen snel geneest want de krokusvakantie de lente (jaaaa!) komt dichterbij.

4 gedachten over “Ziek”

  1. Ik wens jou en het hele gezin veel en snel beterschap!
    Maar ik denk niet dat het komt door de beestjes die de kinderen meebrengen. Ik heb ook drie dochters en mijn man en ik zijn nog steeds zelden of nooit ziek. Sinds mijn oudste 8 jaar geleden, ben ik één keer ziek geweest. Maar het heeft volgens mij wel met de kinderen te maken: jonge ouders nemen meestal teveel hooi op hun vork (niet altijd uit vrije wil). Weinig slaap, veel werken en niet inbinden op je sociaal leven en je zelfontplooiing,… een verzwakt lichaam kan minder vechten tegen al die beestjes.
    Lui zijn is een luxe, maar ook een talent πŸ˜‰

  2. Helaas geen vakanties voor mij :(. Ik moet zowel mijn krokus als paasvakantie opofferen voor stages. Maaarrrr het zijn de laatste 6 stageweken ever! Ik neem gewoon de grote vakantie helemaal vrij πŸ˜‰

  3. Ik denk dat ik gewoon geluk heb hoor: slaapdozen van kinderen die relatief gezond zijn en weinig ambitie. Ik zit zeer vaak in de zetel met een boek. Ik vloek vaak op mijn eigen uitstelgedrag en het feit dat ik zo weinig realiseer in mijn leven, maar anderzijds kan ik ook zeer goed relativeren en onthaasten. Ik kan weinig tips geven aan andere ouders, omdat niet iedereen de keuze heeft en zeker niet iedereen de persoonlijkheid heeft om rustiger aan te doen. Ik ken jou niet, maar op basis van je blog (die ik met plezier volg), denk ik dat jij ongelukkig zou worden van mijn kabbelende beekje. Geen andere keus dus dan die spannende snelstromende rivier – die wel wat rustiger zal worden als de kinderen groter zijn, maar dan neem je er ongetwijfeld weer een nieuwe uitdaging bij πŸ˜‰

Reageer

