Ryanair

image

image

image

image

image

Ik zal het maar meteen zeggen : ik ben een fan, ondanks alles.

Natuurlijk is Ryanair een fabriek. “Daar moet je echt voor alles bijbetalen, voor een vaste plaats en voor bagage. “

Mij stoort dat “tekort” aan comfort totaal niet. Het is een kwestie ban verwachtingen. Ryanair blijft echt een pak goedkoper dan pakweg Brussels Airlines. Daar heb ik wel iets voor over.

We kwamen als laatste aan de gate aan. So? “Ze geven kinderen geen voorrang. We gaan niet naast elkaar kunnen zitten.” So? Omstaanders maakten zich veel meer zorgen dan wij. 

– Ik ga voor 2 en 3 plaatsen, suste ik mijn omgeving.
– En wat als dat niet lukt ?
– Dan zetten we Flo naast een onbekende. Mij niet gelaten. (Echt waar. Waar zou ze heengaan ?)

Jammer dat zo veel mensen intrinsiek asociaal zijn. Als koppel elk de buitenplaatsen kiezen in een rij van drie, ik vind dat gewoon laag. Het is een beetje als het handdoekleggen in all ins, al probeer ik dat type hotels te vermijden. Maar ik maak mij daar steeds minder druk over.

– Is deze plaats vrij? Ok. Dan zetten we ons Floke bij u. Véél succes. Tot straks mijn kleine schat. 🙂

Ge kunt u niet voorstellen hoe snel ze spontaan opschuiven en plaats maken.

Een iPad, chips, snoep, stylo en papier en een pulp-leesboek en de drie uurtjes waren zo voorbij. Het is de zoveelste keer dat ik met Ryanair vloog en ik kan er echt geen slecht woord over zeggen. Altijd stipt, altijd goedkoop, altijd correct. Alles verliep vlot. De kinderen vonden het geweldig.

4 gedachten over “Ryanair”

  1. Ha, ik dacht echt een zoveelste ‘Ik haat Ryanair’-blogpost te lezen in blogland. 🙂 Ik ben zelf ook echt geen fan, maar wel fijn om te horen dat er toch eens iemand tevreden is.

  2. Ik ben een enorme ryanairfan en heb er al een 15tal keer (enkel) mee gevolgen, vlieg ongeveer maandelijks een keertje en ben altijd even enthousiast! Ik heb een tijdje,a ls ik alleen met drie kinderen vlieg wel prior gevlogen, maar dat doe ik al een tijdje niet meer. Ik heb al met verschillende maatschappijen gevlogen (ChinaAir, Brussels SN, Jetairfly, British Airways, American Airlines, Delta, … ), maar Ryanair is de enige waar ik nooit problemen heb mogen ervaren en met hen vlieg ik het meeste. Altijd op tijd, alles verloopt vlotjes, geen getrammelant, …
    Geniet nog van je vakantie! Veel groetjes

Reageer

