Op avontuur

Mensen gaan vaak om heel verschillende redenen op reis. De ene heeft nood aan platte rust, de anderen wil sporten of shoppen. Zelf ga ik in de eerste plaats voor de ervaring, “de beleving”.

Er is niets mis met all in’s. Met een paar vriendinnen zou ik zo een hotel ook nog overwegen, voor de gratis drank enzo :). En toen nu kinderen nog in de pampers zaten, en 2 keer per dag sliepen, vond ik het best een gemakkelijke formule.

Maar deze keer zocht ik toch iets stijlvoller, iets authentieker. We logeren in een klein hotel op 20 minuutjes van het centrum van Marrakech. Le mirage ligt in een klein arm dorpje. ’s Morgen blokkeren de schapen op hun weg de ingang van ons hotel. Tijdens onze korte wandeling in het dorpje worden we overspoeld door kinderen. Vanuit de kamer zie je de was hangen, de ezels grazen en de mannen bakken stenen. Het is hier uniek en rustig. I love it.

Voor jullie allemaal massaal willen boeken 🙂 toch een kleine kanttekening. Voor kinderen is dit de meest verrijkende maar beslist niet de gemakkelijkste keuze. Geen tv op de kamer, weinig (lees geen ) andere kinderen, geen buffet maar een menu vanaf 20 uur,  geen kinderanimatieaanbod, geen keuze uit drie zwembaden met glijbaan maar een mooi maar koud bad.

Zelf blijf ik erg enthousiast. De dames doen het geweldig, ook al bestel ik deze avond voor hen eens spaghetti à la carte.

2 thoughts on “Op avontuur”

  1. klinkt fantastisch!! en het gegeven geen tv, geen animatie… zou ik niet erg vinden. Mijn haar zou al rechtkomen moesten er 3 zwembaden met verschillende glijbanen zijn, dan trek je ook de massa aan en ik hou niet van veel volk op reis. Je bent maar een weekje weg dus herbronnen is de boodschap met tijd voor elkaar!!
    Zalig genieten!!

Reageer

