Goed nieuws

image

Flo’s EEG was goed, ongelooflijk  tegen de verwachtingen super goed. Ondanks het feit dat ik haar tijdens het slaaponderzoek kort zag stuipen, bleek er op de EEG niets te zien.

Niets. Helemaal niets. Dat had ik niet verwacht en ik begrijp het ook niet helemaal. Maar een goede EEG betekent goede ontwikkelingsvooruitzichten, en dat is uiteindelijk het enige wat mij intereseert.  We worden pas binnen drie maanden opnieuw in het UZ verwacht. Drie volle maanden, ik vind dat een geweldig vooruitzicht.

Plots wordt alles weer anders. School, opvoeding, vakantie. Twee uur na bedtijd vond ik mevrouwtje half verkleed als prinses-danseres in haar bed. Nu de aanvallen onder controle blijken kan en mag ik eindelijk wat strenger worden 😉 .

18 thoughts on “Goed nieuws”

  1. super goed nieuws! heeft de neuroloog dan geen verklaring?
    en dat streng zijn, tja, ’t zal voor haar dan ineens wel een verandering worden 😉
    heerlijk kind…

  2. Volgens de neuroloog (laten we nu hopen dat hij niet meeleest, want ik heb het misschien niet helemaal goed begrepen): bestaan er ook myoclonische slaapaanvalletjes die niet zichtbaar zijn op de EEG, te licht en te kort. Een beetje zoals de schokjes die je soms voelt als je in slaapt valt.
    Er zijn ook kinderen zonder zichtbare aanvallen met een vertekende EEG (en die onderliggend dus toch stuipen), dat is veel slechter.
    Hoe dan ook: voor ons is het goed nieuws 🙂

  3. Dat is écht goed nieuws. De “ziektepuzzel” van Flo is ne moeilijke, maar stilaan passen de stukjes in elkaar en komt er toch een duidelijker beeld, niet? Ik ben reuzeblij en opgelucht voor jullie.xxx

Reageer

