Echte lichamen

Het is soms schrikken. Dan ga je naar de sauna als jonge tiener, of beland je per ongeluk op een naaktstrand. Het contrast tussen wat we dagelijks zien op tv en de realiteit is een beetje ontnuchterend. Steeds meer mensen storen zich aan die irrealistische en gephotoshopte modellenlijven.

The Nu project slaat terug met een mooie fotoreeks van “gewone” mensen. Nuja, als ik vergelijk met de meeste van mijn vriendinnen dan โ€ฆ zijn de meeste toevallig relatief gezegend. Er zitten volgens mij proportioneel veel vrouwen met schaamhaar bij. En ik mis een mannenreeks, vol buikjes en borst- of rughaar, haarverlies en kleine pietjes ๐Ÿ˜‰

Maar ondanks alles blijft het een erg mooi en integere fotoreeks. Zuiver fotografisch zitten er een paar echte pareltjes in. Had ik nu een tienerzoon dan zou ik hem deze beelden zeker voorleggen. Kwestie dat hij weet wat hem (mogelijk) te wachten staat ๐Ÿ™‚

nu2

nuproject

6 thoughts on “Echte lichamen”

  1. Moet zeggen, het doet wel ‘raar’ om dergelijke foto’s te zien op het net. We zijn het gewoonweg niet gewend… Foto’s van perfecte lichamen zijn zodanig op ons netvlies gebrand, dat we vergeten zijn hoe we er in de spiegel echt uitzien.

  2. In de winter bezoek ik af en toe wel eens een openbare sauna. Sta al lang niet meer stil bij het zien van een ander lichaam, en ‘het perfecte lichaam’ kom je zelden tegen.

Reageer

