Stipt

image

‘Sorry we gaan een half uur te laat zijn. Het loopt hier een beetje uit bij de kapper.’

En nu zit ik hier dus, te wachten. Hatelijk. Boos kan je tegen klanten natuurlijk nooit zijn. Bovendien ligt het probleem deels bij de kapper. En toch.

Woensdagen (en weekends) zijn drukke dagen. Ik heb ook een gezin en kinderen. Bovendien heb ik straks nog een opdracht, moet nog beelden doorsturen voor 16 uur en worden de meisjes bij de tandarts verwacht, …

Ik was mooi op tijd, zoals altijd (of toch bijna altijd). Mijn planning zat goed. En toch zit ik nu met een dilemma. Met een kortere shoot gaat de klant niet echt blij zijn. Maar als ik veel uitloop ga ik me de rest van de dag moeten opjagen. Zucht.

Voila. Het is uit mijn systeem. Klagen helpt toch niet. Maar een tipje: wie mijn humeur niet op voorhand wil verknallen komt best gewoon op tijd, zeker op locatie 🙂

3 gedachten over “Stipt”

  1. Ik kan me ook serieus storen aan mensen die te laat komen. En laat ons eerlijk zijn, het zijn vaak dezelfde mensen. Bij sommige mensen zet ik de afspraak al met opzet een halfuur vroeger, ik weet toch zeker dat ze niet op tijd zijn.

    Wij hebben twee kinderen en het is niet altijd gemakkelijk om overal op tijd te komen, maar ik durf toch te zeggen dat we er goed in slagen. Gewoon voldoende tijd incalculeren waarin er dingen kunnen misgaan. En soms is er inderdaad sprake van overmacht, maar zelfs dan voel ik me schuldig.

    Degene die op tijd is of zit te wachten, is altijd de dupe. Met kinderen is het sowieso al druk en moet je je tijd goed kunnen gebruiken, dus ik snap je frustratie als je de tijd ‘verloren’ ziet gaan.

    Wat ik ook niet begrijp: vergaderingen die later beginnen dan afgesproken omdat enkele mensen er nog niet zijn. Eigenlijk zeg je daarmee: kom maar te laat, we wachten wel.

    Ik denk trouwens dat het gebruik van gsm’s ervoor gezorgd heeft dat we nog minder geneigd zijn om op tijd te komen. Te laat? We bellen even snel, en denken dat het feit dat de persoon die zit te wachten, nu geïnformeerd is, volstaat om geen schuldgevoel te hebben.

  2. Hier ook. Ik heb een vriendin die systematisch te laat komt. Als we afspreken zeg ik voor haar een half uurtje vroeger, dan komt ze prima op tijd 🙂

Reageer

