Ravotgarantie

Tijdens de ochtendspits op de speelplaats struikelde Nina over een andere kindje. Haar brilletje brak. Pech. Niet te herstellen volgens de opticien. We konden wel een nieuwe montuur kopen en zo de glazen recupereren. Maar na minder dan een jaar staan die glazen al vol krassen en dus twijfelde ik.

Bij Pearl bieden ze een ravotgarantie op alle kinderbrillen. Bij een breuk binnen de twee jaar krijg je een volledige nieuwe bril. Ok, het voelt een beetje raar om in een grootwarenhuis een bril te kopen maar eens gaan kijken kon geen kwaad. Toch? De verkoopster was buitengewoon vriendelijke en behulpzaam.

Toch blijft een bril kiezen een vreselijk moeilijke opdracht. Het is een delicaat evenwicht, tussen te braaf en te opvallend. Na een uur twijfelen en stressen met drie kinderen in de winkel belde de papa dat hij de oude bril hersteld had met secondelijm. De constructie valt totaal niet op en houdt nu al een week stand. Voorlopig mag ik er dus nog even verder over piekeren. Maar een ding is wel zeker: ook voor Nina kan ik zo een ravotgarantie goed gebruiken.

IMG_20130325_212254

8 gedachten over “Ravotgarantie”

  1. ahaum een kleine waarschuwing over die ravotgarantie; ik heb als kind zo een trauma opgelopen over mijn bril. pearl had dat toen ook al die ravotgarantie (kunt peinzen 30 jaar geleden!!), alleen het probleem was je kreeg niet dezelfde montuur terug maar eentje uit hun schuif van modellen die niet verkochten… ik zeg het maar ;-). ik kreeg een arsilelijke lichtblauwe reuzenbril op mijn neus waar ik nog altijd nachtmerries over heb…

    1. Hmm, dat is toch veranderd dan. Moet tot mijn schaamte bekennen dat mijn zoon optimaal gebruik gemaakt heeft van die garantie en zelfs meer dan eens een andere bril kreeg. Normaal krijg je gewoon hetzelfde montuur, maar na een jaar is dat niet altijd nog te vinden, en mag je een nieuw kiezen van dezelfde prijs of minder. Kies je een duurder moet je het verschil bijbetalen. Heel correct altijd.

  2. Ah secondenlijm, werkt altijd. Ik gebruik dat ook te pas en te onpas. Goed dat die bril toch gemaakt kon worden. Van die ravotgarantie ken ik niets, maar zou je zoiets niet onder een familiale verzekering kunnen vallen?

  3. Hier zijn ook ettelijke brillen gesneuveld… Informeer toch eens op school hoe het zit met de verzekering. Hier op school staat er in kleine lettertjes in de polis dat ook de bril vergoed wordt indien er lichamelijke schade is. Ik ben heel blij dat de directeur mij dat vertelde. Elke keer als de zonen een kapotte bril hadden, en snijwondjes waar het glas tegen hun gezicht kwam, werd dat zonder veel moeite in orde gebracht. En de ravotgarantie haalt het niet van “onze” super kindvriendelijke optieker.

  4. MIjn vriendin haar zoontje heeft ook een brilletje, zit in de 2e kleuterklas. Telkens er een brilletje sneuvelt op school wordt dat met de verzekering van de school geregeld (is al aan zijn 3e brilletje toe)…

  5. Heel stomme vraag he, maar welke secondelijm gebruiken jullie? 🙂
    Hier in het dorp in de supermarkt verkopen ze alleen loctite ( of hoe je het schrijft) Maar dat houdt dus niet.

Reageer

