Krullen

krullen (1 of 1)Vijftien was ik toen ik voor het eerst mijn haar echt kort liet knippen. Sindsdien ligt mijn krultang dus werkloos in de kast te verstoffen. Vandaag haalde ik ze nog eens boven, na een inspirerend bericht van mijn jeugdvriendinnetje

. Manou vond het meteen een goed idee. Ze wil haar haar laten groeien maar worstelt voorlopig een beetje met een tussenlengte. Te kort voor een staartje, te lang om gewoon los te laten. Krulletjes staan gaan beeldig. Ze deden met zelfs twijfelen aan mijn eigen coupe.

Nina was aanvankelijk geen vragend partij. Zij houdt niet zo van verandering maar heeft natuurlijk een beetje pech met een moeder zoals ik. Sommige mensen gaan iedere jaar naar deze plaats op reis, veranderen nooit van bakker, eten graag verschillende keren in hetzelfde restaurant, kopen steeds hetzelfde soort brood en kiezen telkens weer voor dezelfde vertrouwde merken. Ik niet, soms tot grote spijt van mijn omgeving. Ik weet ook niet goed waarom maar ik veranderd graag.

krullen (1 of 1)-2

Nina zou voor de rest van haar leven kiezen voor een vlecht, en op wilde dagen voor twee. Daar is op zich niets mis mee, behalve dat het een angstige keuze is: de mensen zouden eens kunnen lachen met haar. En daar kan ik natuurlijk niet in meegaan. We gingen voor een compromis, en uiteindelijk was iedereen blij met het resultaat. 🙂

3 gedachten over “Krullen”

Reageer

