Licht

image(1)

In een vorig leven was hij antieker, verzamelaar of marktkramer. Wat hij onderweg allemaal tegenkomt, tart alle verbeelding. Niet alleen merkt hij die dingen op, hij heeft bovendien het lef om te stoppen en indien nodig te vragen of hij ze mag hebben.

Enkele dagen geleden hadden we het aan tafel over leuke accessoires voor in mijn studio. Vooral voor tienerjongens zit ik een beetje krap. Jonge kinderen kan je op een fietsje fotograferen of een springpaardje. Voor meisjes zijn de mogelijkheden eindeloos, van leuke zeteltjes tot bloemen, tot schattige diertjes.

Voor stoere jongens kon ik nog wel iets gebruiken. Een oud pompstation is wel tof, of een gettoblaster. En dus kwam hij een paar dagen later thuis met een paar verkeerslichten, rood oranje groen en een oversteeklicht. Gevraagd aan de wegenwerkers en zomaar mee naar huis mogen nemen. Nog een geluk dat wij over een grote kelder beschikken.

Of het iets gaat geven als fotoprop, is moeilijk te voorspellen. Eerst opkuisen en monteren op een paal, lijkt mij. Maar ik vind ze wel cool.

 

 

2 gedachten over “Licht”

  1. Cool, ik wou dat ik zo’n dingen durfde vragen. Al steekt onze garage ook wel vol genoeg eigenlijk. Een auto kan er alleszins al làng nie meer in.

    Andere fotoprops voor stoere jongens: pijl-en-boog, circusgerief, koptelefoon, oude verrekijker/camera, sherlock holmes toestanden … ?

Reageer

