Tussen twee vuren

De mama maakt met mij een afspraak voor een communieshoot. Tijdens de opnames ‘waarschuwt’ ze me, dat haar ex mij ook zal contacteren maar dar ik de beelden in geen geval aan hem mag doorgeven. Weken later belt hij me inderdaad op. Dat hij meebetaald heeft, en de beelden ook wilt gebruiken. ‘Als u mij niet gelooft, kan ik u altijd een kopie opsturen van mijn overschrijving.’

Lastig. Maar ik wil mijn eerste belofte niet breken. De vader is ontgoocheld, en boos. Hij wil dat zijn dochter ook aan zijn familie leuke foto’s kan afgeven. Hij stuurt me een mail door van zijn advocate die beweert dat hij 62% betaalt heeft, zowel van de kleren als van de communiefoto’s. Hij heeft recht op een 2de cd, schrijft ze. Ik bel haar op maar zij houdt voet bij stuk: hij heeft helemaal niets betaalt. Ze klinkt boos, en gekwetst.

Zo tussen 2 vuren zitten, dat vind ik hatelijk. Voor de communicant is dit waarschijnlijk nog veel erger. Een ding is zeker, scheiden is lijden …

6 thoughts on “Tussen twee vuren”

  1. Maak een tweede CD, stuur die op naar de mama en zeg tegen de papa waar hij zijn foto’s kan ophalen… Het is niet jouw strijd en zo ben je in orde.
    Maar ik vind het wel bijzonder erg voor de dochter in kwestie. Ik hoop dat ze er niet te veel van hoeft te merken…

  2. zo erg hé…. en idd dat ze daar externe mensen bij betrekken zeg, pfff. Mijn metekind zeult al 14 jaar elke vrijdag van mama naar papa en omgekeerd, àlles heeft dat kind 2 keer, niks mag ze meenemen van de één naar de ander (vooral de papa is daar heel strict in) . ik begrijp dat niet. Dat je uit elkaar gaat en mekaar het licht id ogen niet meer gunt tot daar aan toe maar blijf toch redelijk als het over kinderen gaat hé…

  3. Ikzelf heb een dochtertje dat afgelopen woensdag haar 1e communie gedaan heeft. Hier is het co ouderschap en is ze dus momenteel bij papa. Aangezien haar doopmeter (zijn ma) perse de kleren wilde kopen en mij er niet bij wou, heb ik zelf kleren gekocht en een fotoshoot laten doen. Op de communie zag mijn dochtertje er niet uit (qua kleren) en dat deed me toch wat hartzeer, maar zijzelf zag er heel blij en gelukkig uit. En dat is wat het belangrijkste is. Kinderen die toch gelukkig zijn ondanks deze situaties.

  4. Scheiden is vaak lijden, maar niet altijd. Of dat denk ik toch, want om eerlijk te zijn ken ik niet zoveel mensen die gescheiden zijn.
    Dit is inderdaad een heel lastige situatie, ik zou ook niet weten wat gedaan. Ik vind het erg dat mensen op die manier hun problemen op anderen overdragen. En zeker in zo’n geval, want het gaat om een feest voor hun kind.
    Misschien moet de advocate eerst met de moeder bellen?

  5. Zoals ik het zie heeft de mama de foto’s bij je laten nemen en moet de ex-man bij haar zijn voor de foto’s, en niet bij jou. Maar het is zeker geen aangename situatie 😦

Reageer

