Morgen

Morgen, gaat het gebeuren…

IMG_20130523_142848
Het zal je maar overkomen, zo een zoon met musicalbloed. Mijn schoonzus kan zo van job veranderen, van turnjuf naar producer. Wat zij en de kinderen de voorbije maanden voor elkaar gekregen hebben, is buitengewoon. Want er komt nogal wat kijken bij zo een voorstelling. Drie dagen geleden brak nog een van de meisjes haar arm, op twee plaatsen. En gisteren was het generale repetitie.

Misschien kan ik al een stukje filmen , dacht ik. Zo gemakkelijk ging het natuurlijk niet. Eerst moesten al die mini-artiesten geschminkt worden en dan kregen ze elk een draadloze microfoon aan, gevolgd door een uitgebreide soundcheck. Terwijl de ene overstuur was, konden we de andere nauwelijks horen. En natuurlijk moeten alleen de kinderen op het podium te horen zijn, en niet het geroezemoes backstage.

Na de eerste repetitie moesten twee kinderen afhaken, en werd ik gepromoveerd tot stand in. Nog een geluk dat ik het altijd ben die de foto’s maak 😉 Nu kan ik wel met kennis van zaken zeggen: het ziet er allemaal veel eenvoudiger uit dan het is. Het werd laat, te laat. De kinderen waren op het einde allemaal doodmoe, wat zelfs zorgde voor een paar traantjes. Pas om elf uur lag Manou in bed en deze ochtend hebben we de schoolbel niet gehaald.

Maar we zijn klaar. Morgen is het zover en gaat alles in zijn plooi vallen. Morgen … gaat het gebeuren 🙂

5 gedachten over “Morgen”

Reageer

