Stick together

Enkele maanden geleden kocht ik een nieuwe, krachtigere mac. Die had ik nodig omdat mijn fotobestanden ook steeds groter en zwaarder worden. Maar wat zou ik doen met mijn “oude” mac? Na drie jaar doet hij het nog altijd zo goed als probleemloos. Maar wat moet ik met 2 desktops? Dus besloot ik om hem te verkopen, online. Dat ging vlot, ook al kreeg ik maar één vierde van de oorspronkelijke prijs. Computers zijn snel afgeschreven.

Na twee dagen sprak ik af met een geïnteresseerde koper. Hij zou hem om kwart na tien komen halen. Die ochtend moest ik het toestel nog grondig opkuisen. Daar staan best veel interessante programma’s op die ik straks kwijt ben, ontdekte ik op die manier. Allemaal officiële dingen hoor maar sommige had ik gekocht op dvd, en mijn nieuwe mac beschikt niet over een dvd-lezer. Van andere was de serial ondertussen vervallen, of bezat ik gewoon de installatiesoftware niet meer.

De koper liet op zich wachten. En hoe langer ik daar zat, hoe meer ik begon te twijfelen. Ok, 400 euro is veel geld. Maar wat als Manou volgend jaar een computer nodig heeft? Voor dat bedrag koop ik haar geen nieuw toestel. En als ik al die programma’s opnieuw moet kopen en een externe brander, ga ik misschien evenveel geld kwijt zijn.

Na een half uur smste de koper, dat het nog een kwartier zou duren. Ik heb hoe dan ook al een hekel aan mensen die te laat komen. Vijf of tien minuten, dat kan gebeuren. Maar wie drie kwartier te laat komt, is gewoon slecht georganiseerd. Of hij (of zij) heeft geen respect voor mijn tijd. De verkoop ging dus niet door, hoe boos hij ook werd. Mijn bureau staat nu een beetje vol en ik heb voor niets een hele voormiddag bestanden zitten kopiëren en wissen.

Maar mijn maatje blijft!

IMG_20130523_140740

5 gedachten over “Stick together”

  1. Heb ook een Mac van ondertussen 6 jaar oud. Enige nadeel is dat ik nu met die oude versie zit en niet meer kan upgraden met als gevolg dat heel wat nieuwe programma’s en updates niet meer draaien op deze oude versie.(vb nieuwe versie iTunes/iPhoto). Dit vind ik wel sneu. Want zo hebben we recentelijk ook de nieuwe IPad aangeschaft. Bij iPad 2 kon ik probleemloos met muziek en foto’s synchroniseren met mijn Mac. Dit gaat nu niet meer… Had ik dat geweten..stond wel ergens in de kleine lettertjes maar niet gezien en geen kat die u daarvoor waarschuwt. Blijf mijn oude Mac wel houden omdat hij inderdaad nog goed werkt en nog snel genoeg is ivgl met mijn Windows PC – zaliger die na 3 jaar al zo traag als een slak liep. Maar zo zie je maar, we leven in een consumptie en wegwerpmaatschappij; Ze verplichten u bijna iedere 5 jaar een andere computer te kopen anders ben je niet meer mee.

Reageer

