In de studie

Manou is geen grote fan van huiswerk. Ze studeert nochtans redelijk graag en het huiswerk is ook niet te moeilijk. ‘Ik kan mij hier gewoon niet concentreren’, zegt ze. Zelf hou ik het bij jaloezie. Het idee dat haar zusjes naar televisie kijken of buiten spelen terwijl zij binnen moet ‘werken’, valt haar zwaar. Bovendien staat Bob er ’s avonds vaak alleen voor. En de kleintjes in de gaten houden, én haar helpen én ondertussen voor het avondeten zorgen: laten we zeggen dat de sfeer tijdens dat huiswerk niet altijd even optimaal is.

Daarom hebben we samen besloten dat Manou een namiddag per week na school in de studie zal blijven om haar huiswerk te maken. Op maandag krijgt ze altijd een bundeltje voor de hele week. Die ene avond zal ze dat in alle rust kunnen afwerken zodat ze de andere avonden gewoon kan spelen. Manou zag dat helemaal zitten. In de studie blijven is leuk, vind ze ook al is ze er in al die jaren nog nooit gebleven. Mij leken schooldagen al lang genoeg maar Manou wordt duidelijk een grote meid.

huiswerk2

5 gedachten over “In de studie”

  1. In de laatste graad van het secundair onderwijs bleef ik ook vrijwillig in de studie. Het motiveerde me om iedereen te zien werken. En als er studiegenoten zaten te prutsen, dan dacht: haha, die zullen straks meer werk hebben dan ik. 🙂

  2. Inderdaad een grote meid!! En ze merkt dat ze zo lekker geconcentreerd haar werk kan doen en de andere avonden leuke dingen kan doen, is ze veel sneller klaar met alles.

    Groetjes, Collie

Reageer

