Joggen

Lopen, het is de enige sport waar voorlopig tijd voor heb. Start to run deel vierentwintig maar dan zonder Evy, zonder programma en zonder doel. Gewoon verstand op nul, een versleten mp3 met oude meezingers en een paar nog steeds witte rucanorsportschoenen uit mijn middelbare schoolperiode. Dankzij Bob ontdekte ik hier in de buurt een klein maar heerlijk bosje. Een kwartiertje lopen en heerlijk dagdromen tussen de bomen, meer heb ik niet nodig om mezelf op te laden.

Soms ‘loop’ ik Manou naar school in de plaats van haar met de fiets te brengen. Om onduidelijke reden vind ze dat erg leuk en fascinerend. En ‘monkey see, monkey do’. Sinds ik terug loop, willen de dames ook niets liever. ‘Mama, deze middag tijdens de speeltijd heb ik met mijn vriendinnen ook gejogd. En mama, wanneer mag ik nu eindelijk mee met jou? En als wij goed kunnen lopen, mag Tuc dan ook meejoggen? ‘

Of ze het ook daadwerkelijk leuk gaan vinden, betwijfel ik. Als tiener vond ik lopen de allersaaiste en stoemste sport van de hele wereld. Was het water in de Coupure niet zo vuil, dan was ik tijdens de turnles vast naar de overkant gezwommen. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Atleten gaan mijn meisjes niet worden maar als ze het volhouden dan schrijf ik ze volgend jaar in voor de Gentse kidsrun. 😉 En anders kunnen ze in het bos ook gewoon spelen en kampen bouwen 😉

4 thoughts on “Joggen”

  1. Vroeger vond ik lopen ook de stoemste sport dat je je kon inbeelden. Wie hield zich daar nu in godsnaam mee bezig!? Grappig! In 2008 ben ik heel sportief uit de hoek gekomen en heb me aangezet tot de 10 mijl van Antwerpen en de 20km van Brussel: een verrijking voor mijn hele persoon. Spijtig genoeg kan ik met de zwangerschappen en borstvoedingen erbij me niet opleggen te gaan lopen, ook al wilde ik per se een buggy waarmee je kon gaan joggen (hormonen). Onhandig is dat lopen gebleken tijdens borstvoedingsperiodes. Ik hoop dus in afzienbare tijd hetzelfde te kunnen doen gelijk als jij: lopen, dagdromen tussen de bomen en effe afzien: heerlijk. Het heeft al geregeld gekriebeld. Inderdaad is het leuk dat je kinderen er mee interesse voor tonen, zowel voor hen als voor jou als stimulans. Buiten tijd doorbrengen in de omgeving van bomen is gewoon goed, of het nu lopen is of kampen bouwen 🙂 of honden uitlaten. Veel loopplezier in de toekomst gewenst 🙂

Reageer

