Reflexen

Het kan niet iedere dag feest zijn. Tijd voor een iets zwaarder bericht, over Flowie boowie. Haar algemene ontwikkelingstestperiode werd vrijdag afgesloten met een bezoek aan de revalidatie-arts.

‘Lennox Gastaut’. Boe! Het woord zet altijd meteen de toon. Dat ik in dezelfde zin ook termen als mogelijk, onzeker, goede EEG en aanvalvrij gebruik, hoort niemand meer.  Bovendien hebben wij het gevoel dat Flo het relatief goed doet

Relatief. Want ik versta haar niet altijd goed. Maar er zouden grote verschillen bestaat in de taalontwikkeling van kleuters. En ze stapt ook vaak op haar tenen. Flo is een een clown, moet u weten.

‘ Wat zegt de neuroloog van haar verkrampte hieltjes? En haar linker kniereflex is ook aan de trage kant.’
Even moest ik zoeken naar mijn woorden, wat eerder ongebruikelijk is 😉 .

‘Spastisch.’ Boe! Nog zo een beladen woord. De rest van haar zin heb ik ook niet goed verstaan.

Flo’s reflexen zijn al zo veel gestest. En aan haar hielen heb ik nog nooit iets raar zien. Ik voelde niets, of toch ? Die nacht verhuisde Flo opnieuw naar onze slaapkamer. Ik voelde en draaide en plooide haar hieltjes en ondertussen groeien de twijfels.

Dinsdag worden we in het UZ verwacht. Goede timing ? Al maanden bereid ik me voor op een goednieuwsshow maar het zou dus toch anders kunnen uitdraaien.

image

7 thoughts on “Reflexen”

  1. Misschien heb je het al eens gezegd, maar kunnen ze Lennox Gastaut met 100% zekerheid vaststellen, en hoe dan? Gaan ze haar daar nu specifiek op onderzoeken?

    Ik duim mee. Het is misschien niet van die orde dat het jullie je zorgen meteen doet vergeten, maar Flo ziet er op de foto’s heel vrolijk uit.

  2. Na alle positieve berichtjes over hoe goed Flo het wel doet komt dit toch hard aan. Sterkte voor dinsdag, ik duim mee. Dat helpt niet echt maar misschien kan het toch een beetje een steun zijn.

  3. zucht, dat zal wel ferm slikken zijn… heb je een verslag op papier? dat wil ik anders wel even “hertalen” voor je. jammer dat ze zo vaag communiceren. en tegelijk: ook wel eerlijk misschien? wat ze niet 300% zeker weten moeten ze ook niet als zekerheid verkopen?
    ik duim alleszins ook mee voor dinsdag (amaai, met al die duimen moet dat toch “iets” geven he, kan ni anders!!!)

Reageer

