Lang haar

Laat u niets wijsmaken. Lang haar betekent veel werk. Halflang haar is nog erger maar dit terzijde.

Manou wou dus graag haar haar laten groeien. Maar borstelen vindt ze pijnlijk en ze verdraagt niet goed staartjes of speldjes. Maar zo lang loshangend haar, het is maar weinigen gegeven. Helemaal los vind ik snel slordig.

Iedere ochtend en iedere avond was het discussie. En dus hakten we de knoop door. Het leven is te kort om ongelukkig te zijn om … haar. En ja, veel jongens en mannen verkiezen lang haar, maar dat is hun probleem. Ik ben natuurlijk niet objectief maar ik ken veel knappe, stijlvolle en vrouwelijke dames met kort haar en minstens evenveel slordige – vettig dus snel in een staart – langharige types. πŸ™‚

De nafoto volgt, als ik Manou eens uit het bad of zwembad krijg. Maar ik kan u verzekeren: het is toffer korter.

IMG_20130701_121201

5 gedachten over “Lang haar”

  1. Ik hier bij allebei mijn dochters een aantal weekjes terug hun haren ca. 20 afgeknipt en ze zijn er allebei maar wat blij mee. De oudste Kirsten kreeg hoofdpijn van het gewicht van haar superdikke haar, vooral in staart en knoet, wat bij sporten wel zo handig is. En bij Bridget werd haar dunnige haar lijzig, dus de schaar er in was een superkeus!

    Ik ben heel benieuwd naar het kapsel van Manou πŸ™‚

    Groetjes, Collie

  2. ik ben heel benieuwd πŸ™‚
    om makkelijker te kammen is er wel een anti-klittenspray van hema die Γ©cht werkt! zelfs mijn toch wel weerbarstige krullen zijn er redelijk tembaar mee… voor eventjes πŸ˜€

  3. ik heb als kind altijd lang haar gehad, ik kan me niet echt herinneren dat ik ooit veel gepruts had met knopen ontwarren maar ik gebruikte al heel vroeg conditioner. Nu is het ook (half)lang het helpt om het niet te hard droog te wrijven met een handdoek maar gewoon te deppen. En kort kan heel knap zijn, kijk maar naar Eva Daeleman!

  4. Ik had ook lang haar en zoals bij Manou ben ik niet gezegend met een weelderige haarbos,…..wat inhoudt dat het inderdaad slordig wordt als je het los laat, omdat het in elkaar gaat klitten, resultaat altijd opgestoken haar,…….nu is het kinlengte en is het handiger om los te dragen maar eerlijk, ik ben fan van jouw kapsel, maar Big vindt het langer leuker en ik laat me inpalmen πŸ™‚

Reageer

