Short

Ik: Een short is een short. Dat is handig om mee te spelen. Met een rok of kleedje zien de jongens uw onderbroek.
Zij: Het is een jongensshort. *pruil*
Ik: Een jongen heeft dat ooit aangedaan. En dan? Jongens zijn veel stoerder dan meisjes. Het is een leuke short. Vind je niet?
Zij: Neen *zucht pruil*
Ik: Het is de short van uw neefje, Remi! Uw held. Zal ik hem zeggen dat je zijn short lelijk vindt?
Zij: NEE! Het is een mooie short maar voor jongens. Iedereen gaat mij uitlachen.
Ik: Uitlachen? Wat een stomme reden. Kinderen die u uitlachen zijn dom. Als je daar rekening gaat mee houden, ga je veel kleren niet meer mogen dragen. Er staan bloemen op. Kan perfect voor een meisje.
Zij: Nee. Ik wil niet. Ik wil een kleedje. Ik wil geen short en zeker geen jongens short. * pruil in het driedubbele kwadraat*
Ik: * Zucht* Ik vind het kinderachtig maar doe vooral uw zin. Trek maar een kleedje aan maar niet komen zagen als ik de vlekken er niet meer uitkrijg.

Manou draagt alleen maar kleedjes. Niets anders.
Nina houdt niet van kleedjes. Die wil alleen korte of lange leggings aan.
En Flo? Die wil het liefst helemaal geen kleren aan. Dat is ook geen gezicht maar veruit de goedkoopste toegeving.

8 gedachten over “Short”

  1. Ze hebben tenminste een duidelijke voorkeur. Die dochter van mij wil altijd per se een rokje als alle rokjes in de was/strijk liggen. En als ze dan de volgende dag allemaal netjes gestreken en al in de kast liggen, moet ze een short.

  2. lol. Typisch!!
    Dat belooft als we morgen komen zwemmen: Flo draagt niets, Manou een kleedje, Nina een zwembroek en de mama en papa? Wij zullen ons alvast ‘zedig’ gedragen. ;-))

    1. Mijn zoon was veeeeeel moeilijker dan de dochter wat kleding betrof. Ik kon daar niets zo voor kopen want als het hem niet aanstond deed hij het gewoon niet aan en hij was verschrikkelijk pietluttig. Als ik voor hem moest gaan winkelen gingen wij altijd naar bepaalde winkels en deden dan een hele snelle hit and run :-). Nu draagt de zoon alleen klassieke jeans met T-shirts, meestal wit, zwart of als hij eens heel zot wil doen kaki of heel sporadisch een print, Timberland schoenen, winter of zomer (lijkt mij sappig als hij ze uitdoet in de zomer) en een leren jas. Je weet wel perfect wat hij wil, dat of niets šŸ™‚

Reageer

