Veggie

Toen ik vijftien jaar geleden aan begon, lachte iedereen mij uit. Ondertussen eten steeds meer mensen steeds minder vlees. En dat vind ik natuurlijk een goede zaak, al is het maar omdat vegetarisch uit dineren hierdoor  gemakkelijker wordt.

Vandaag is het wereld veggie dag, en ik voel me verplicht om toch een beetje reclame te maken voor de goede zaak. Maar vergis u niet: ik ga u niet proberen te overtuigen. Iedereen is de architect van zijn eigen leven. Ik heb geen last van bekeringsdrang. Jarenlang hebben vleeseters mij onder vuur genomen met dooddoeners zoals “je weet  niet wat je mist”. En nu zit ik plots in het “goede” kamp.

Vegetarische maaltijden zijn gezonder, ecologischer en goedkoper. Voor de mensen met een weekplanning: vegetarische ingrediënten blijven veel lange goed. Nog meer verstandige en herkenbare argumenten kan u bij Kelly lezen. Maar laten we eerlijk zijn: iedereen kent de pro’s en contra’s. Het probleem zit hem meer in de gewoonte en in het onbekende.

Maar wie toch open staat voor verandering en avontuur kan ik Cuisine Ouverte aanraden, geen geitenwollensokkentoestanden en dus ook ’s avonds open maar vooral : echt lekker 😉

veggie

5 gedachten over “Veggie”

Reageer

