Paris

Onvoorstelbaar lang geleden heb ik er even gewoond, en het was niet eens in het centrum. En toch voel ik me op een of andere manier nog steeds verbonden met Parijs. Het is veruit mijn lievelingsstad, na Gent.

Onze eerste huisruilpoging heb ik door Flo’s epilepsie moeten afblazen. Gelukkig waren onze ruilvrienden erg begripvol en dus zochten we naar een nieuwe datum. Woensdag is het zover. Dan komen zij voor een viertal dagen in ons huis wonen, en trekken wij naar daar.

Homeswappen is vaak net iets spannender dan gewoon citytrippen. Eerst en vooral moeten we op tijd ons huis in orde krijgen. Vorig week hebben we onze badkamer gerenoveerd en dat duurde zoals gewoonlijk net iets langer dan gepland. En al dat slijpen en verven zorgden natuurlijk voor de nodige vuiligheid. Vandaag wordt de vloer voor een laatste keer vernist en morgen, een dag voor vertrek, moeten we dan nog snel de bestofte bovenverdieping kuisen. Bovendien moet ik morgen ook nog werken, in Brussel.

Maar in tegenstelling tot de eerste keer bezorgt het me geen stress. Ons huis is geen hotel. De ruilwoning in Amsterdam was ook niet spik en span en dat heeft mij helemaal niet gestoord. Wie zweert bij voorspelbaarheid, orde en netheid, kiest niet voor huisruil. Onze Franse partners in crime hebben ons trouwens uitgenodigd voor de lunch. Spannend. Het lijkt een beetje op een blind date, maar dan als gezin. Ik heb er alvast veel zin in, en de meisjes ook.

263464-dscf1693

3 gedachten over “Paris”

Reageer

